تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

ترامپ، بایدن را تهدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده که دل خوشی از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا ندارد، تهدید کرد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده، بایدن، نامزد دموکرات‌ها را به محاکمه خواهد کشاند.

کد خبر: ۱۶۰۹۷۰
۰۹:۱۳ - ۲۰ دی ۱۴۰۲

هشدار ترامپ به بایدن؛

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده هشدار داد که در صورت بازگشت به کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

این تهدید ترامپ همزمان با آن بیان شد که قضات دادگاه تجدیدنظر در واشینگتن نسبت به ادعای او مبنی بر داشتن مصونیت قضایی در برابر اتهامات مربوط به توطئه لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰، ابراز تردید کردند.

رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، سه‌شنبه ۱۹ دی، در کلیپی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، توضیح داد که اگر اجازه داده شود این پرونده علیه او پیش برود، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده، بایدن، نامزد دموکرات‌ها را به محاکمه خواهد کشاند.

بنا به خبرگزاری «رویترز»، ترامپ در ادامه گفت: «اگر من مصونیت نگیرم، جو بایدن کلاهبردار نیز مصونیت نخواهد داشت. او همچنین افزود: جو آماده دریافت اتهام خواهد شد».

تردید درباره مصونیت قضایی ترامپ

قضات دادگاه استیناف فدرال در واشینگتن در حضور ترامپ برای اولین بار در چند ماه گذشته درباره مصونیت قضایی رئیس جمهوری سابق آمریکا در برابر پیگرد به اتهام توطئه برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰، ابراز تردید کردند.

تردید هیئت قضات سه نفره با طرح سوال درباره صلاحیت آن‌ها برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر در این مرحله از پرونده، احتمال ناکام ماندن تلاش‌های ترامپ را افزایش می‌دهد.

در همین راستا قاضی کارن لکرافت هندرسون، منصوب جورج بوش پدر، رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: «فکر می‌کنم این که بگوییم وظیفه قانون اساسی او برای اطمینان از اجرای صادقانه قوانین به او اجازه می‌دهد قوانین کیفری را نقض کند، طعنه‌آمیز است.»

یک پرونده جنایی

وکلای جمهوری‌خواه، سه‌شنبه، تلاش کردند تا این سه قاضی را متقاعد کنند تا یک پرونده جنایی فدرال که ترامپ را به توطئه برای لغو نتایج انتخابات متهم می‌کرد را قبل از این‌که در ماه مارس به دادگاه ارجاع شود، مردود کند.

در حالی که هفته آینده رقابت‌های نامزدی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در ایالت به ایالت آمریکا آغاز می‌شود، ترامپ از این جلسه به عنوان فرصتی برای ادعای اینکه قربانی آزار و شکنجه سیاسی است، استفاده می‌کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده مدتهاست بر این باور است که روسای جمهوری مستقر را نمی‌توان به دلیل اعمالشان در زمان ریاست جمهوری تحت پیگرد قانونی قرار داد و ترامپ می‌گوید که این امر باید در مورد روسای جمهوری سابق نیز اعمال شود.

پیشی گرفتن ترامپ در نظرسنجی‌ها

به نقل از العربیه، نکته جالب توجه این است که ترامپ که در انتخابات ۲۰۲۰ از بایدن شکست خورده، از زمان اعلام اولین اتهام جنایی علیه او در مارس سال گذشته، نسبت به رقبای خود برای نامزدی ریاست جمهوری در حزب جمهوری‌خواه پیشرفت چشمگیری داشته است.

انتظار می‌رود او به راحتی در رای گیری روز دوشنبه در ولایت «آیووا» برنده شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی