تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حادثه تروریستی کرمان؛ یکی دیگر از مجروحان به شهادت رسید

پس از حادثه تروریستی تلخ و مرگبار در مراسم سالگرد سردار قاسم سلیمانی در کرمان که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، یکی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد که با تایید مرگ مغزی سیدمیثم حسینی، از مجروحان حمله تروریستی ۱۳ دی ماه، با رضایت خانواده شهید، کبد و دو کلیه او به بیماران نیازمند اهدا شده است.

کد خبر: ۱۶۰۹۴۰
۱۳:۲۷ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

حادثه تروریستی کرمان؛ یکی دیگر از مجروحان به شهادت رسید

دیدارنیوز: مسئول واحد فراهم‌آوری ارگان‌های پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با تائید مرگ مغزی "سیدمیثم حسینی"، از مجروحان حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان، با رضایت خانواده شهید، کبد و دو کلیه او به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر پیمان کارنما ظهر امروز ۱۹ دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد اهدای عضو یکی از شهدای حادثه تروریستی هستیم که از ناحیه جمجمه دچار حادثه و آسیب وسیع مغزی شده بود.

وی افزود: "شهید سیدمیثم حسینی" از بدو وقوع حادثه در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان پذیرش و در آی سی یو بستری بود که در تاریخ ۱۶ دی ماه اعلام شد بیمار دچار سطح هوشیاری سه شده و ۱۷ دی پزشک معالج، این شهید را کاندیدای اهدای عضو اعلام کرد.

کارنما بیان کرد: همکاران بر بالین بیمار حاضر و آزمایشات مربوطه برای تائید صحت ارگان‌ها انجام شد و روز گذشته تیم پنج نفره تائید مرگ مغزی را اعلام کردند و با خانواده بیمار صحبت‌های لازم انجام شد و پذیرفتند اهدای عضو صورت بگیرد.

رئیس اداره تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علی رغم اینکه تلاش داشتیم از قلب شهید استفاده شود، با اکو مشخص شد قلب شرایط اهدا ندارد و کبد و کلیه‌ها توسط تیم جراح برداشته شد.

وی با قدردانی از تلاش تیم برداشت کننده عضو و کارشناسان دانشگاه که مقدمات کار را فراهم کردند، افزود: آماده کردن و نگهداری بیمار و گرفتن رضایت از خانواده روحیه خاصی می‌طلبد که با تلاش و همت همکاران دو مورد به نتیجه رسید.

کارنما تصریح کرد: "شهیدسیدمیثم حسینی" نیز کارت اهدای عضو داشته و خانواده وی از این موضوع اطلاع داشتند.

وی بیان کرد: شهید حسینی ۴۰ ساله، کارمند آموزش و پرورش استان کرمان (رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان) بوده و پیکر شهید، امروز به مشهد منتقل و بعد از زیارت حرم امام رضا (ع) برای تدفین به کرمان باز می‌گردد.

رئیس اداره تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهدای اعضای "شهیده فاطمه دهقان" که دو روز قبل انجام شد، گفت: گیرنده قلب، از دستگاه جدا شده و پیوند خوبی بود و پیوند کلیه‌ها جواب داده و پیوند کبد هم به خوبی انجام شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی