تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
ملی‌پوشان و سومین حضور سرنوشت‌ساز در قطر

تیم ملی در نقطه صفر و امید ۱۰۰

با حضور تیم ملی فوتبال ایران در دوحه، طرفداران فوتبال در کشور در حال و هوای جام ملت‌های آسیا و امید‌ها و بیم‌های آن قرار گرفته‌اند و به دنبال تحقق یک آرزو می‌روند.

کد خبر: ۱۶۰۹۲۶
۱۰:۳۵ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

تیم ملی در نقطه صفر و امید ۱۰۰

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: دوحه قطر یک بار دیگر میعادگاه آرزو‌های فوتبال ایران شده است. تیم ملی فوتبال ایران با همه ستاره‌هایش برای چندمین بار در قطر به دنبال کسب افتخار می‌رود در حالی که ۴۸ سال از آخرین قهرمانی ایران در این تورنمنت می‌گذرد.

سال گذشته تیم ملی ایران در جام جهانی به این کشور کوچک رفت و در شرایطی غیرعادی وارد میدان شد و با اینکه قرار بود بهترین استفاده را از تجربه کارلوس کیروش ببرد، اما در نهایت به یک برد مقابل ولز بسنده کرد و همچنان در حسرت صعود به مرحله بعد باقی ماند.

تیم ملی در سال ۱۹۸۸ نیز در همین قطر که تازه در آن روزگار در حال رشد و توسعه بود و سری توی سر‌ها در نیاورده بود، در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد و تیم پر امید ایران با مربیگری زنده‌یاد پرویز دهداری نتایج مقبولی گرفت و اگر ناداوری‌ها نبود و بازیکنان اسیر احساسات نمی‌شدند شاید می‌توانست حتی جام قهرمانی را هم بالای سر ببرد.

اما تقدیر چنین بود که ایران در بازی مقابل عربستان بازنده از میدان خارج شود و نهایتا مقام سوم به سبزپوشان آن روز تیم ملی رسید، آن هم با حضور چهره‌هایی، چون عابدزاده، پنجعلی، فنونی زاده، پیوس، نامجو مطلق و دیگر ستاره‌های آن روزگار....

اما تیم ملی امروزی، در شرایطی متفاوت و با توش و توانی بالاتر راهی جام ملت‌های آسیا شده در حالی که حتی جغرافیای فوتبال آسیا هم نسبت به ۵۰ سال قبل تغییرات زیادی کرده است. هر چقدر امروز تیم ملی ایران آکنده از بازیکنان لژیونر و پرتوان شده، در مقابل تیم‌های مدعی هم افزونتر از گذشته است و ستاره‌های آسیایی در ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، قطر و حتی کشور‌های متوسط هم در اروپا پا به توپ هستند.

آرامش قبل از طوفان

تیم ملی ایران در آرامش و سکوت نسبی آخرین اردوی خود را در تهران و کیش پشت سر گذاشت و یک بازی تدارکاتی هم با بورکینافاسو انجام داد تا با حداکثر آمادگی به دوحه برود. گرچه خبرنگاران از دسترسی اندک و زمان کمی که توانستند با ملی‌پوشان و کادر فنی روبرو شوند خوشحال نبودند، اما در کل فضای حاکم بر اردوی تیم ملی را مناسب‌تر و آرام‌تر از همیشه یافتند و به همین دلخوش هستند.

به هر حال انتظارات از این تیم همواره بالا بوده و هست و طرفداران فوتبال در ایران شاید بیش از اندازه از ستاره‌های محبوب خود توقع دارند و پاسخ همه ناکامی‌های خود در زندگی روزمره را در قهرمانی این تیم می‌جویند. با این وصف آنچنان که از اطراف تیم ملی بر می‌آید، تلاش‌هایی صورت گرفته که ذهن طرفداران تیم ملی نسبت به عملکرد ملی‌پوشان را متعادل کند.

از بعد روانشناسی از قضا شاید چنین رفتاری بسیار نیکو و مناسب هم باشد چرا که به هر حال در دنیای فوتبال، سال‌هاست که آرزو‌ها عامل موفقیت تیم‌ها نیستند و باید در زمین و میدان به پیروزی رسید. به هر حال کار تیم ملی دستکم تا نیمه نهایی سخت نیست، اما به واقع در دو گام نهایی، انتظار برد حتمی از تیم ملی گزاف خواهد بود.

به همین خاطر هم بوده که تیم ملی در فضایی آرام آخرین اردوی خود را پشت سر گذاشت و انضباط محکمی برقرار شد تا حاشیه‌ها به ذهن بازیکن و کادر فنی رسوخ نکند.

هر چه هست سرنوشت فوتبال ایران در قطر ۲۰۲۴، شاید یک نتیجه فوق تصور باشد و ابر و باد و ماه و خورشید دست به دست هم بدهند و ناگهان و به دور از انتظار، یوز‌های سرحال تیم ملی جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

عصر امروز تیم ملی در آخرین بازی تدارکاتی خود به مصاف اندونزی می‌رود و شاید بتوان شمایلی از یک تیم قهرمان را در اسکواد ایران تماشا کرد. شاید نقطه صفر خبر از قهرمانی صد درصد بدهد.

     

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی