تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد مطرح کرد

یک یا دو عملیات تروریستی هم زیاد است؛ از وزیر کشور حمایت می‌کنم

مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که در حادثه تروریستی کرمان، هیچ‌کدام از مسئولان کشور مقصر نیستند و با حمایت از وزیر کشور می‌گوید: یک یا دو عملیات تروریستی در کشور هم زیاد است، ولی باید بدانیم دشمنان حجم زیادی از این کار‌ها را برای کشور ما طراحی کردند.

کد خبر: ۱۶۰۹۱۲
۰۸:۵۷ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

یک یا دو عملیات تروریستی هم زیاد است؛ از وزیر کشور حمایت می‌کنم

دیدارنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: برخی در رابطه با اتفاق تروریستی کرمان به وزیر کشور انتقاد می‌کنند، اما من این را قبول ندارم. برخی می‌گویند ناامنی شده و عملیات تروریستی صورت گرفته، ولی نمی‌گویند اگر یک عملیات سنگین تروریستی شده، ده‌ها مورد از عملیات‌های مخوف سرویس‌های معاند، توسط نیرو‌های امنیتی ما خنثی شده است.

مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حادثه تروریستی کرمان با رویداد۲۴ گفتگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* من روی موضوع امنیت تعارف ندارم، چون امنیت که نباشد، هیچ چیز نیست. برخی در رابطه با اتفاق تروریستی کرمان به وزیر کشور انتقاد می‌کنند، اما من این را قبول ندارم. بنده یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر کشور در موضوع دیگر بودم و هنوز هم پای آن امضا هستم. من در این روز‌ها از وزیر کشور دفاع می‌کنم. الان برخی می‌گویند ناامنی شده و عملیات تروریستی صورت گرفته، ولی نمی‌گویند اگر یک عملیات سنگین تروریستی شده و بسیاری از هموطنان عزیز ما و مخصوصاً کودکان معصوم به شهادت رسیدند، اما در همین سال جاری، ده‌ها مورد از عملیات‌های مخوف سرویس‌های معاند، توسط نیرو‌های امنیتی ما خنثی شده است. پس باید در بحث کارشناسی انصاف داشت.

در ماجرای حمله تروریستی کرمان از وزیر کشور حمایت می‌کنم

* یک یا دو عملیات تروریستی در کشور هم زیاد است، ولی باید بدانیم دشمنان حجم زیادی از این کار‌ها را برای کشور ما طراحی کردند. از این‌رو و در شرایط فعلی، انتقاد از وزیر کشور و حمله به او هیچ دردی را دوا نمی‌کند. شاید برخی از نماینده‌ها به خاطر گرفتن تایید صلاحیت در نقد وزیر کشور به موضوع ورود نکنند یا اگر هم قبلاً استیضاح ایشان را امضا کرده بودند، عقب‌نشینی هم بکنند، ولی من قاطعانه می‌گویم پای امضای استیضاح وزیر کشور برای موضوع دیگر که از قبل بوده، هستم، ولی در این اتفاق اخیر از ایشان حمایت می‌کنم.

* به نظر من در خصوص حادثه تروریستی کرمان، هیچ‌کدام از مسئولان کشور مقصر نیستند، چون ابعاد حمله دشمن وسیع است. در حال حاضر در کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر قدرت‌های دنیا، عملیات تروریستی انجام می‌شود، ولی قاطعانه می‌گویم اگر یک‌دهم برنامه‌های تروریستی که علیه ایران است، اگر علیه آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین هژمونی سیاسی - امنیتی دنیا بود، می‌توانست موضوع را جمع کند؟ آمریکا عملیات تروریستی قبلی که علیه‌اش اتفاق افتاد را هم نتوانست جمع‌وجور کند. برای همین است که می‌گویم نیاییم به وزیر کشور که مقصر نیست، حمله کنیم.

* امنیت جمهوری اسلامی ایران باید در بالاترین سطح حفظ شود. اکنون که گفته می‌شود داعش مسئولیت این کار را قبول کرده، اما ما از نظر کارشناسی هنوز این موضوع را قبول نکردیم. یعنی ما باید بررسی دقیق کنیم و با قطعیت بگوییم که مثلاً داعش و فلان شاخه آن با مسئولیت فلانی این عملیات را انجام داده است. شاید بررسی‌ها به ما بگوید که یک سرویس امنیتی پشت قضیه بوده و داعش در این‌جا در قالب پوشش ظاهر شده است.

* در خصوص این حادثه تروریستی یک جلسه داریم. در این جلسه، افرادی از وزارت اطلاعات، وزارت کشور، نهاد‌های امنیتی و بنده به عنوان یکی از افراد مسئول در حوزه امنیتی حضور دارم و مطمئن باشید به هر خروجی برسیم، شفاف به مردم خواهیم گفت.

* امروز باید دنبال حذف دشمن و جریان نفوذ باشیم. شاید همین جریان نفوذ بخواهد که ما به وزیر کشور حمله کنیم. به هر حال در این حادثه تروریستی، ما آسیب دیدیم و من به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، شرمنده مردم هستم. حتی منِ محمودوند به نوبه خودم کوتاهی کردم و می‌توانستم تلاش‌هایی بکنم که چنین اتفاقی نیفتد. این موضوع، متوجه افرادی مثل من هم هست.

دشمن را با موازنه وحشت ادب می‌کنیم

* ما با مولفه کارساز موازنه وحشت، دشمن را ادب خواهیم کرد که اگر مجدد این شرایط بخواهد پیش برود، نه یک بار، بلکه ده‌ها بار این آسیب را ببینند. ما به لطف خدا در کار امنیتی، هیچ‌وقت شکست نخوردیم و در این قضیه هم خدا کمک می‌کند تا شکست نخوریم. موازنه وحشت به راه افتاده، موازانه وحشت این موجودات تروریست را ادب خواهد کرد و این را در عمل نشان خواهیم داد.

هر کسی گفته از قبل، حادثه تروریستی کرمان را رصد کرده بودیم، اشتباه کرده و باید پاسخگو باشد

* ضمناً هر کسی گفته باشد که ما از قبل، حادثه تروریستی کرمان را رصد و کشف کرده بودیم و اطلاعات داشتیم، اشتباه بزرگ کرده که این اظهارات را داشته است و باید پاسخگو باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی