تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

کشته‌شدن فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله اسرائیل

بر اساس ادعای چند منبع آگاه، یک مسئول نظامی ارشد حزب‌الله در پی هدف‌قرارگرفتن خودروی حامل او توسط پهپادی اسرائیلی در جنوب لبنان، کشته شده است.

کد خبر: ۱۶۰۸۹۷
۱۹:۰۶ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

کشته‌شدن فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله اسرائیل

دیدارنیوز: به‌گفته چندین منبع آگاه، یک مسئول نظامی ارشد حزب‌الله دوشنبه ۱۸ دی در پی هدف‌قرارگرفتن خودروی حامل او توسط پهپادی اسرائیلی در جنوب لبنان، کشته شد.

خبرگزاری لبنان گزارش داد که یک پهپاد اسرائیلی امروز خودرویی را در جاده الدبشه واقع در خربت‌سلم در شهرستان مرجعیون در جنوب لبنان هدف قرار داد و تیم‌های نجات بلافاصله به مکان حمله رفتند.

خبرنگار «العربیه» نیز با تائید کشته‌شدن یک مسئول میدانی حزب‌الله در حمله اسرائیل در شهرک خربت‌سلم در جنوب لبنان، افزود که نام وی، وسام الطویل است که وابسته به لشکر «رضوان» حزب‌الله بود.

«رویترز» و «فرانس‌پرس» هم به نقل از منابع خود گزارش دادند که این حمله به کشته‌شدن یک مقام نظامی برجسته حزب‌الله انجامید.

طبق گفته یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه، این مقام کشته‌شده، «مسئولیت رهبری در یگان عملیات حزب‌الله در جنوب لبنان را برعهده داشت.»

«رویترز» نیز به نقل از یک منبع امنیتی آورد که «این ضربه بسیار دردناکی» به حزب‌الله است.

حزب‌الله نیز کشته‌شدن وسام (جواد) الطویل یکی از فرماندهان یگان «رضوان» این گروه در پی حمله اسرائیل به جنوب لبنان را تایید کرد.

حزب‌الله از زمان آغاز بمباران‌های فرامرزی پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، بیش از ۱۳۰ نیروی خود را در حملات اسرائیل به جنوب لبنان از دست داده است.

حمله به پایگاه نظامی اسرائیل در جنوب لبنان

از سوی دیگر خبرنگار «العربیه» از شلیک موشک‌های ضد تانک به پایگاه نظامی اسرائیل در کشتزار‌های شبعا در جنوب شرقی لبنان خبر داد.

این در حالی است که ارتش اسرائیل اعلام کرد، زیرساخت‌های حزب‌الله و دیگر مواضع نظامی مرکز فعالیت عوامل این گروه، دوشنبه ۱۸ دی، هدف حملات جنگند‌های اسرائیلی قرار گرفت.

به نقفل از العربیه، اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در این رابطه گفت: اندکی قبل موشک‌های ضد زره به سمت شهر کریات شمونا شلیک شد که پاسخ نیرو‌های ما به سمت جنوب لبنان را به‌دنبال داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی