تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در دیدار بلینکن و ملک عبدالله دوم مطرح شد

مخالفت آمریکا با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که واشینگتن با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه یا کرانه باختری اشغالی مخالف است.

کد خبر: ۱۶۰۸۵۳
۰۸:۴۴ - ۱۸ دی ۱۴۰۲

مخالفت آمریکا با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

دیدارنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن تاکید کرد که واشینگتن با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از نوار غزه یا کرانه باختری اشغالی مخالف است.

به نقل از العربیه، بلینکن با ابراز امیدواری از آغاز گفتگو‌ها در مورد آینده غزه، تاکید کرد که کشورش برای تامین امنیت دریایی در منطقه تلاش می‌کند.

در همین راستا، دربار سلطنتی پادشاهی اردن هاشمی در بیانیه‌ای اعلام کرد ملک عبدالله دوم در دیدار با بلینکن، در مورد کوچاندن فلسطینی‌ها با توجه به ادامه حملات نظامی اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

هم‌زمان، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که بلینکن در دیدار با ملک عبدالله در امان تاکید کرد که «آمریکا ضمن مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از کرانه باختری و غزه بر نیاز فوری به حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری و جلوگیری از خشونت شهرک نشینان افراطی تاکید کرد.»

این در حالی است که اکثر مردم غزه به دلیل ادامه جنگ آواره شده‌اند و خشونت در کرانه نیز تشدید شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی