تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
رئیس دیوان عالی کشور مطرح کرد

نتیجه پرونده انفجارهای تروریستی کرمان باید به مردم اعلام شود

محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور درباره حادثه تروریستی کرمان گفت: نتیجه پرونده این انفجار تروریستی باید رسما به مردم اعلام شود.

کد خبر: ۱۶۰۸۴۲
۱۸:۲۶ - ۱۷ دی ۱۴۰۲

نتیجه پرونده انفجار تروریستی کرمان باید به مردم اعلام شود

دیدارنیوز: رئیس دیوان عالی کشور گفت: انفجار تروریستی کرمان نتوانست ذره‌ای از علاقه مردم به حاج قاسم را کم کند و نتیجه پرونده این انفجار تروریستی باید رسماً به مردم اعلام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انفجار تروریستی کرمان که با حضور خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد، با تسلیت شهادت تعداد زیادی از زائران مرقد مطهر شهید سلیمانی در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان، اظهار داشت: تقابل بین حق و باطل در طول تاریخ دیده و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات زیادی در این ارتباط به‌عنوان درس برای بشریت آمده است تا تابلویی برای همه انسان‌ها باشد، گفت: این تقابل از زمان حضرت آدم بروز و ظهور کرده است؛ حضرت نوح (ع) به نحوی، حضرت ابراهیم (ع) در تقابل با نمرودیان، حضرت موسی (ع) در تقابل با فرعونیان، حضرت عیسی (ع) در تقابل با یهودیان جسور، پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام علی (ع) و ائمه اطهار (س) همه در تقابل با کفر و ظلم بودند و این تقابل هنوز هم وجود دارد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه عده‌ای در برابر هدایت الهی می‌ایستادند و این تقابل در زمان حیات و زندگی ما نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران با محتوای اسلامیت و با آن مبانی الهی و قرآنی به وسیله امام راحل بنا شد شاهد آن بودیم که دنیای استکبار با تمام توان به تقابل با انقلاب اسلامی آمد.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار انواع دشمنی را در اتاق فکر‌های خود مطالعه کردند و بستر آن را هم داشتند، گفت: جنگ نظامی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای را راه انداختند تا نظام را با شکست روبه‌رو کنند، اما مردم ما مردانه در میدان ایستادند.

منتظری با اشاره به اینکه دشمنان بعضی از عناصر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم اجیر کردند، ادامه داد: در روز ولادت حضرت زهرا (س) در مسیر زیارت حاج قاسم سلیمانی در کرمان انفجار تروریستی انجام دادند و این یک حلقه از زنجیره دشمن برای تقابل با نظام مقدس اسلامی است که دشمن آن‌ها را اجرا کرد.

وی با بیان اینکه انفجار تروریستی کرمان، حادثه بسیار تلخ و جانکاهی بود، اما دارای ویژگی‌هایی است که حوادث ترور در طول ۴۴ سال انقلاب آن را نداشته است، افزود: در حادثه هفتم تیر مسئولان نظام را در یک سالن ترور کردند، رئیس جمهور و نخست وزیر را در یک اتاق کار ترور کردند و البته در حرم مطهر رضوی و حرم حضرت شاهچراغ هم از این حوادث داشتیم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه در انفجار تروریستی کرمان عیادی جنایتکار و خونخوار صهیونیستی همانگونه که در غزه زن و بچه مردم را مظلومانه می‌کشند دست به این اقدام زدند، گفت: تعداد بیش از ۹۰ نفر از زائران در این انفجار به شهادت رسیدند و تعداد بیش از ۲۰۰ نفر مجروح و مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه در بین شهدا از کودک یک ساله و دو ساله وجود دارد تا تعداد زیادی از بانوان که به درجه رفیع شهادت رسیدند، افزود: حادثه کرمان بسیار برای ملت ایران و همه آزادمردان جهان حادثه تلخ و ناگواری بود.

منتظری با اشاره به اینکه خانواده این شهدا افتخار بزرگی پیدا کردند، بیان کرد: این شهدا ویژگی‌های زیادی داشتند از جمله اینکه مظلومانه به شهادت رسیدند و در مسیر زیارت حاج قاسم گلگون کفن شدند که باید این افتخار بزرگ را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در این حادثه هشت نفر از یک خانواده به شهادت رسیدند و وقتی خبرنگار از او می‌پرسد چه آرزویی داری در پاسخ می‌گوید آرزو دارم به زیارت رهبرم بروم تا موجب آرامش دل من بشود، گفت: این مردم در اوج مصیبت و غم و اندوه، عشق خود را که اسلام و ولایت و نظام مقدس اسلامی و شهدا است فراموش نمی‌کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه کرمان استان عجیبی است، افزود: چند روز قبل از این حادثه عده‌ای از مردم کرمان به زیارت مقام معظم رهبری مشرف شدند و همه این دیدار را از طریق رسانه‌ها مشاهده کردند؛ در این دیدار مقام معظم رهبری نکات قابل توجهی در مورد مردم کرمان عنوان کردند و فرمودند اگر بخواهیم در چند جمله از ویژگی‌های مردم کرمان بگوییم هویت عمیق فرهنگی کرمان، نخبه پروری کرمان، نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه و پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اساس مبانی منطقی سخن می‌گویند و بی‌جهت این ویژگی‌ها را به کسی نمی‌دهند، گفت: ایشان فرمودند یک قاسم سلیمانی کافی است که نه فقط استان کرمان بلکه ملت ایران به او افتخار کنند.

منتظری با اشاره به اینکه حیات و زندگی و هم شهادت حاج قاسم برای دشمن خطرناک است و دشمن به دنبال آن است که مکتب حاج قاسم را خاموش کند و از صدا بیندازد، افزود: مردم دشمن را ببینید و بشناسید؛ دشمن داعش را برای تقابل با مردم ایران به وجود آورد، داعشی که ساخته و پرداخته خود آمریکا است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم تمام وجودش را برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی گذاشت و امروز راه او ادامه دارد، اظهار داشت: همه ما ایرانیان مدیون حاج قاسم سلیمانی هستیم که اگر او و مجاهدت‌های او نبود ما گرفتار بلایی بودیم که داعش بر سر مردم عراق و سوریه آورد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید در هر کجای ایران که این چنین مراسمی با این جمعیت‌ها داریم با وسایل و امکاناتی که در اختیار دارند تدابیر امنیتی را فراهم کنند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم، گفت: خبر دارم که در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در این مراسم نیز تمام توان خود را به کار گرفته بودند.

وی با بیان اینکه پیگیری این حادثه و دستگیری همه عوامل باید انجام و نتیجه آن رسماً به مردم اعلام شود، گفت: پرونده این حوادث باید هر چه سریع‌تر تهیه و به دستگاه قضایی ارسال شود تا با قاطعیت و عادلانه با آن برخورد شود.

منتظری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند جنایتکاران نتوانستند عشق و شوق مردم به خاک حاج قاسم را تحمل کنند و چه دست‌های آلوده و چه مغز‌های مفسد، آماج قطعی سرکوب و مجازات خواهند بود، بیان کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا مجرمین و جنایتکاران را به دست عدالت بسپارند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی