تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ اوکراین

حملات مرگبار روس‌ها به اوکراین؛ ۵ کودک کشته شدند/ زلنسکی: روسیه کشور تروریستی است

در حالی که تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین زیر سایه جنگ اسرائیل و حماس در خاورمیانه قرار گرفته، نیروی هوایی اوکراین شب گذشته (شنبه) ۲۱ پهپاد روسیه را منهدم کرده، اما وادیم ولاشکین، فرماندار بخش تحت کنترل اوکراین در دونتسک می‌گوید حمله موشکی روسیه منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از جمله ۵ کودک شده است.

کد خبر: ۱۶۰۸۳۹
۱۷:۴۸ - ۱۷ دی ۱۴۰۲

جنگ

دیدارنیوز: نیروی هوایی اوکراین یکشنبه ۱۷ دی با اعلام این که روسیه شب گذشته، ۲۸ پهپاد تهاجمی و سه موشک کروز را به سمت اوکراین پرتاب کرد، افزود که سامانه‌های پدافند هوایی، ۲۱ پهپاد را منهدم کردند.

نیروی هوایی اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت که روسیه عمدتاً جنوب و شرق اوکراین را هدف قرار داد، اما به سرنوشت سه موشک کروز پرتاب شده از سوی روسیه، اشاره‌ای نکرد.

وادیم ولاشکین، فرماندار بخش تحت کنترل اوکراین در دونتسک، شنبه اعلام کرد: «حمله موشکی روسیه به شهر پوکروفسک در شرق اوکراین و اطراف آن، ۱۱ کشته و ۱۰ زخمی برجای گذاشت».

ولاشکین در «تلگرام» نوشت: «۱۱ کشته شامل ۵ کودک. این آمار تا این لحظه، در نتیجه حملات به منطقه پوکروفسک است»

به‌گفته ولاشکین، روسیه از موشک‌های «اس-۳۰۰» برای انجام یک سری حملات استفاده کرد و حمله اصلی علیه شهر پوکروفسک و روستا‌های نزدیک به آن انجام شد.

از سویی دنیس براون، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در اوکراین، در بیانیه‌ای با ابراز دهشت از این حمله، گفت: «آن‌ها صرفا کودکانی بودند که به‌دلیل این جنگ، کشته شدند».

تاکید زلنسکی بر لزوم پیآمد علیه روسیه

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدئویی شبانگاهی خود تاکید کرد که روس‌ها باید پیآمد‌های چنین حملاتی را احساس کنند. زلنسکی افزود: «حملات روسیه، خانه‌های معمولی مردم را هدف قرار داد. روسیه باید دریابد که چنین حملاتی بدون پیآمد علیه این کشور تروریستی نمی‌ماند».

همزمان در بیانیه ارتش روسیه آمده است که نیرو‌های این کشور، یک مرکز فرماندهی مورد استفاده ارتش اوکراین را در نزدیکی پوکروفسک، بمباران کردند.

تاکید پوتین بر حمایت دولت از خانواده کشته‌شدگان

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در شب کریسمس مسیحیان «ارتدکس»، متعهد شد که دولت از سربازانی که برای دفاع از منافع روسیه «سلاح به‌دست گرفتند»، بیشتر حمایت کند.

پوتین شامگاه شنبه در دیدار با خانواده‌های سربازان کشته‌شده روسی در اوکراین در جریان مراسم نیایش در کلیسایی کوچک در نزدیکی مسکو گفت: «بسیاری از مردان، دلاوران، قهرمانان و رزمندگان روسی، تا این لحظه و در ایام تعطیلات در حال دفاع از منافع کشورمان هستند».

پوتین امسال در تعطیلاتی که بسیاری از مسیحیان ارتدوکس آن را در ۶ و ۷ ژانویه جشن می‌گیرند، مانند سال گذشته، خواستار آتش‌بس در اوکراین نشد.

به نقل از العربیه، رئیس جمهوری روسیه که خود را برای انتخابات مارس آینده آماده می‌کند و در سخنرانی‌هایش، بر ارزش‌های سنتی و وحدت تاکید دارد، به دولت دستور داده است، حمایت بیشتری را در اختیار خانواده‌های سربازان کشته‌شده در جنگ قرار دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی