تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنها ۴ درصد مساحت کشور پوشش برف داریم

برفِ کشور آب رفت!

با پوشش ۴ درصدی مساحت کشور از برف، نسبت به شرایط نرمال (متوسط درازمدت) در این وقت سال، سطح پوشش برف کشور نصف شده است.

کد خبر: ۱۶۰۷۶۸
۱۲:۴۸ - ۱۶ دی ۱۴۰۲

برفِ کشور آب رفت!

دیدارنیوز: بارش برف در پاییز و زمستان به عنوان یک پشتوانه تأمین آب در تابستان سال بعد خواهد بود و هرچه بارش برف بیشتر و گسترده‌تر باشد، شاهد ورودی بیشتر آب به سد‌های کشور در طول بهار و حتی تابستان خواهیم بود.

در سال آبی جاری در کنار کاهش شدید بارش باران در نقاط مختلف کشور، کاهش برف نیز با کاهش قابل توجه نسبت به سال گذشته و نسبت به شرایط نرمال (متوسط درازمدت) مواجه شده است.

درحال حاضر تنها ۴ درصد مساحت کشور پوشش برف داریم، درحالی‌که این رقم در سال‌های نرمال (متوسط درازمدت) باید در این وقت سال حدود ۹ درصد باشد. درواقع با کاهش بیش از ۵۰ درصدی سطح بارش برف در کشور مواجه‌ایم.

بررسی داده‌های ماهواره‌ای و پیگیری از شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که از نظر آب معادل برف باریده شده، در سال آبی جاری با کاهشی ۳۵ درصدی نسبت به آمار متوسط درازمدت مواجه‌ایم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی