تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

وزیر کشور: برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه کذب است/ واکنش به هک اسنپ‌فود

احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم شایعه برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها را تکذیب کرد و درباره هک اسنپ فود و حمله‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان توضیحاتی ارایه داد.

کد خبر: ۱۶۰۶۷۹
۱۲:۱۷ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

وزیر کشور: برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه کذب است/ واکنش به هک اسنپ‌فود

دیدارنیوز: وزیر کشور شایعه برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها را تکذیب کرد.

احمد وحیدی صبح امروز -چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: همانطور که گفتید این‌ها شایعات است و چنین چیزی تایید نمی‌شود.

وی درباره اقدامات برای جلوگیری از حمله‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما با پاکستانی‌ها هم صحبت داشتیم و امیدواریم بتوانند پایگاه‌های نیرو‌های تروریستی را در خاک خودشان از بین ببرند و این مزاحمت را بردارند.

وحیدی درباره آخرین وضعیت تروریست‌های حمله به پایگاه پلیس در راسک و پیگیری از طریق پاکستان گفت: به هر حال جمهوری اسلامی مصمم است که این ناامنی شدید را که گه‌گاهی در مرز‌ها ایجاد می‌شود ازبین ببرد. تلاش جدی صورت گرفته و امیدوارم که دستگاه‌ها بخشی از این‌ها را بتوانند داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره غیرفعال شدن کارت بانکی برخی از اتباع در بانک‌های صادرات، سپه و ملت، بیان کرد: من الان باید این گزارش را بررسی کنم و بعد جواب قطعی بدهم، ولی آنچه که برای ما روشن است این است که شرط داشتن حساب بانکی حضور مجاز است و تخصیص حساب بر اساس فرآیند‌هایی که پیش‌بینی شده صورت می‌گیرد. اگر بر اساس آن فرآیند‌ها اتفاق بیفتد مشکلی نخواهند داشت، اما اگر طبق آن فرآیند‌ها نباشد طبیعتا مشکل ایجاد خواهد شد.

وزیر کشور در واکنش به هک اخیر اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اینترنتی (اسنپ فود) تاکید کرد: دستگاه‌هایی که موظفند با هک‌های سایبری برخورد و امنیت سایبری را دنبال کنند در این زمینه مسئولیت دارند. چند دستگاه در این موضوع درگیر هستند هم افتا مسئولیت دارد و در حوزه‌هایی سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و دستگاه‌هایی که مسئولند و البته دستورات لازم را می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را می‌کنند. مهم این است کسانی که این اطلاعات را دارند مطابق این دستورالعمل‌ها خودشان را تقویت و ایمنی اطلاعاتی که نزدشان است تامین کنند.

وحیدی با تاکید بر این‌که «این اصلا اتفاق خوبی نبود»، افزود: آن جایی هم که این موضوع برایش اتفاق افتاد تایید کرد. باید حتما این را پیش‌بینی کنند که ایمنی داده‌ها که اطلاعات مردم است به خوبی رعایت شود و حتما این کار لازمی برای تحکیم ایمنی است که باید انجام شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازارچه‌های صنایع دستی بیان کرد: در ما از شهرداران خواستیم و ابلاغ هم کردیم که جایی را برای ارائه صنایع دستی اختصاص دهند و مردم عزیزمان به ویژه بانوان که بیشتر در این زمینه فعالند بتوانند محصولات خود را ارائه دهند و این بازار فروشی برای آنان باشد تا بتوانند کار خود را توسعه دهند.

وحیدی با بیان این‌که «جلسات ستاد خدمات سفر در جای خود دنبال خواهد شد»، اضافه کرد: در این زمینه هم تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات، هر کاندیدا می‌تواند یک نماینده در پای صندوق رای داشته باشد؟ یادآور شد: ممکن است در برخی شهر‌ها مثلا ۱۵۰ نفر کاندیدا باشند آن وقت چگونه می‌شود ۱۵۰ ناظر پای هر صندوق باشد؟ اما ما تلاش خواهیم کرد تا اصل نظارت را برای داوطلبان به ترتیبی فراهم کنیم، ولی این روش اشکالات اجرایی دارد و باید ببینیم می‌توانیم برای اشکالات اجرایی آن راه حلی پیدا کنیم یا نه.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی