تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
مرد جنجالی سیاست آمریکا دوباره می‌آید

انتخابات ۲۰۲۴؛ مسیر «ترامپ» روشن شد

خبرگزاری «پولیتیکو» مدعی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و جنجالی آمریکا در آستانه نامزدی حزب جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۰۶۶۳
۱۰:۲۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۲

ترامپ در آستانه تبدیل شدن به نامزد جمهوری‌خواهان است

دیدارنیوز: خبرگزاری «پولیتیکو» گزارش می‌دهد که ترکیبی از چانه‌زنی‌های پشت پرده و این احساس فزاینده که دونالد ترامپ بی‌تردید برنده انتخابات داخلی جمهوری‌خواهان خواهد شد، مخالفان درون‌حزبی وی را واداشته تا حمایت خود از وی را برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کنند، به‌طوری که ترامپ در آستانه نامزدی حزب قرار دارد.

به نقل از العربیه، لیندزی گراهام، سناتور کهنه‌کار کارولینای جنوبی، که دومین سناتوری بود که از نامزدی ترامپ حمایت کرد، گفت افزایش تعداد سناتور‌های طرفدار ترامپ نشان می‌دهد که مسیر رئیس‌جمهوری سابق برای نامزدی اکنون «روشن‌تر» از هر زمان دیگری است.

ترامپ تاکنون ۱۸ تاییدیه از جمهوری‌خواهان سنا به دست آورده است. اگرچه این حمایت‌ها تأثیر چندانی بر رأی‌دهندگان ندارند، اما برای ترامپ که از آن‌ها به عنوان «سرمایه سیاسی» استفاده می‌کند، اهمیت زیادی دارد.

گاهی اوقات این حمایت‌ها روندی دوطرفه پیدا می‌کند. مثلا، ترامپ در انتخابات مقدماتی سنای اوهایو در سال ۲۰۲۲ از جی دی ونس حمایت کرد. ونس پس از پیروزی، یکی از اولین سناتور‌هایی شد که از کارزار انتخاباتی ترامپ برای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پشتیبانی کرد.

با این حال، به گفته پولیتیکو، ترامپ به‌رغم پیشرفت‌های اخیر، هنوز هم با مخالفان و بی‌طرفان زیادی روبروست. او قطعا نخواهد توانست نظر منتقدان سرسختی مانند میت رامنی از یوتا یا لیزا مورکوفسکی از آلاسکا را جلب کند.

تد کروز، سناتور تگزاس، که در سال ۲۰۱۶ به رقابت با ترامپ پرداخت، و پس از آنکه به کاندیداتوری وی روی خوش نشان نداد، در نهایت از کارزار انتخاباتی او حمایت کرد، اخیرا با اتخاذ موضعی بی‌طرف گفته که ترامپ در زمانی که رئیس‌جمهوری بود، «متحدی قوی‌تری از من در سنا نداشت»، و افزوده در صورت کاندیداتوری از وی حمایت خواهد کرد.

میچ مکانل، سناتور کنتاکی و رئیس اقلیت سنا، رابطه‌ای کاملا خصمانه با ترامپ دارد. وی به ندرت به حملات ترامپ به خود و خانواده‌اش واکنش نشان می‌دهد، اما بار‌ها گفته است از هر کسی که نامزد جمهوری‌خواهان شود حمایت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی