تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نادال سال ۲۰۲۴ را خوب شروع کرد

بازگشت پرقدرت «ماتادور»

رافائل نادال، ماتادور جان سخت اسپانیایی پس از یک سال دوباره به میادین بازگشت و با شکست حریف اتریشی خود در بریزبن استرالیا نشان داد در ۳۷ سالگی و بعد از مصدومیتی طولانی مدت هنوز تمام نشده است.

کد خبر: ۱۶۰۶۴۷
۱۹:۳۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

بازگشت پرقدرت «ماتادور»

دیدارنیوز: اسطوره اسپانیایی دنیای تنیس با یک پیروزی قاطع به میادین برگشت.

به نقل از تنیسفا، رافائل نادال قهرمان ۲۲ دوره گرند اسلم که به علت مصدومیت نزدیک به یک سال خانه‌نشین شده بود، امروز در مسابقات بریزبن استرالیا به میدان برگشت و در اولین مسابقه خود دومینیک تیم اتریشی را شکست داد.

بازیکن ۳۷ ساله اسپانیایی روز سه‌شنبه در حضور خیل تماشاگران حاضر در استادیوم “پت رفتر” در شهر بریزبن بعد از ۳۴۹ روز به میادین برگشت و با عملکردی فراتر از انتظار توانست قهرمان سابق اوپن آمریکا را دو ست متوالی با نتایج ۷-۵ و ۶-۱ شکست دهد.

بازگشت پرقدرت «ماتادور»

مرد اول سابق تنیس جهان پس از این پیروزی گفت: «صادقانه بگویم پس از سال سختی که سپری کردم امروز بدون تردید یک روز احساسی و مهم برای من است.»

او افزود: «دلم برای سالم بودن، احساس رقابت و بازی مقابل چنین تماشاگرانی تنگ شده بود. هواداران استرالیایی همیشه حامی من بوده‌اند. از تک تک آن‌ها بی‌نهایت سپاسگزارم.»

بازگشت پرقدرت «ماتادور»

نادال ژانویه سال میلادی گذشته در جریان مسابقات اوپن استرالیا از ناحیه لگن مصدوم شد و از آن زمان تا به امروز در هیچ رقابتی شرکت نکرده بود. مصدومیت نادال به قدری شدید بود که او بعد از مدتی مجبور به جراحی شد و تردید‌های زیادی در مورد بازگشتش به میادین وجود داشت.

عملکرد نادال در مسابقه امروز فراتر از انتظار بود و تحسین همگان را برانگیخت. البته همه ماتادور را به عنوان یک بازیکن جنگنده و تسلیم‌ناپذیر می‌شناسیم، اما شاید کمتر کسی انتظار داشت او در ۳۷ سالگی و بعد از غیبتی طولانی بتواند در اولین مسابقه خود در چنین سطحی ظاهر شود. تایمینگ بسیار خوب و ضربات هجومی از نکات مثبت عملکرد امروز نادال بود و ضربه فورهند او بر اساس ارزیابی هوش مصنوعی با امتیاز ۹.۶ از ۱۰ بالاترین میزان کیفیت را داشت.

با وجود عملکرد مثبت در این مسابقه نادال، اما می‌گوید ذهنیت او تغییری نکرده است و هم‌چنان تلاش می‌کند مسابقه به مسابقه جلو برود: «این فقط یک شروع مثبت بود. منظورم این است که فقط یک مسابقه بعد از یک سال بود که در آن کاملاً خوب بازی کردم. اگر تمام شرایط قبل از آن مسابقه را در نظر بگیریم، بازی بسیار مثبتی بود. اولین و مهم‌ترین مسئله امروز این است که سالم بمانم. رویکرد من این است که سعی کنم از هر روزی که شانس حضور در زمین را دارم لذت ببرم. اگر بتوانم مسابقات بیشتری را انجام دهم، آمادگی لازم را پیدا خواهم کرد و این چیزی است که برای رقابت در سطح بالا به آن نیاز دارم. باید روز به روز پیش بروم. امروز یک روز مثبت بود.»

با پیروزی امروز، نادال هم‌چنین تعداد برد‌های دوران حرفه‌ای خود را به ۱۰۶۹ مسابقه رساند و با عبور از ایوان لندل به چهارمین بازیکن با بیشترین پیروزی در تاریخ تنیس تبدیل شد.

بیشترین تعداد پیروزی در تنیس مردان:

۱. جیمی کانرز، ۱۲۷۴ مسابقه
۲. راجر فدرر، ۱۲۵۱ مسابقه
۳. نواک جوکوویچ، ۱۰۸۹ مسابقه
۴. رافائل نادال، ۱۰۶۹ مسابقه

جای خالی نادال به شدت در فصل قبل حس می‌شد و بازگشت پرقدرت او امید‌های زیادی را میان هواداران ایجاد کرده است. حال باید امیدوار بود که او در مسابقه‌های بعدی خود هم بتواند در همین سطح ظاهر شود و از مصد‌ومیت دور بماند.

حریف نادال در مرحله بعد جیسون کابلر از کشور میزبان است که این دیدار روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی