تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
گفت‌وگوی دیدار با سردار احمد خورشیدی در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

سردار خورشیدی: با حجاب و بی‌حجاب در نگاه ملی سردار سلیمانی وجود نداشت/ در دولت پست می‌فروشند/ رئیس "ستاد جمهور" رئیسی بودم

در چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با سردار احمد خورشیدی آزاد درباره نگاه ملی و جامعه محورانه ایشان و مصادره نام سردار سلیمانی توسط یک جناح خاص گفت‌وگو کردیم.

کد خبر: ۱۶۰۶۳۷
۱۸:۲۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

سردار خورشیدی: گرفتار تنگ‌نظری‌های خانه خراب‌کن شدیم/ با حجاب و بی حجاب در نگاه ملی سردار سلیمانی وجود نداشت/ در دولت پست می‌فروشند

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در چهارمین سال شهادت سردار سلیمانی از سردار احمد خورشیدی آزاد، از فرماندهان ۸ سال جنگ، جانباز و تئوریسین اقتصاد سیاسی دعوت کردیم تا در رابطه با ابعاد فکری و شخصیتی شهید قاسم سلیمانی با هم گفت‌وگو کنیم.

ویدیوی گفت‌وگوی دیدارنیوز با سردار خورشیدی را اینجا و در یوتیوب و آپارت دیدار ببینید

 

احمد خورشیدی آزاد با ذکر خاطره‌ای، خبر شهادت سردار سلیمانی در سحرگاه جمعه سیزده دی ماه ۹۸ را شوکه کننده عنوان کرد و گفت: «ما بچه‌های جبهه و جنگ همواره احتمال به شهادت رسیدن سردار سلیمانی را می‌دادیم. چون سپاه برون مرزی ما موی دماغ قدرت‌های بزرگ شده بود. به خصوص بعد از ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط سپاه و سقوط آن در آب‌های ایران و چند سال قبل از آن، نشاندن یک پهپاد پیشرفته آمریکایی و مهندسی معکوس روی آن، فرماندهانی چون سردار سلیمانی را هدف و سیبل دشمنان کرده بود».

با سردار خورشیدی درباره تشییع با شکوه پیکر سردار سلیمانی در چند کلان شهر ایران با حضور همه اقشار و نگاه‌ها و جریان‌های سیاسی نیز گفت‌وگو کردیم. در این باره که چرا همه حضور یافتند و اینکه آیا آن همدلی و اتحاد در دیگر شئون و عرصه‌های کشور ادامه یافت و حاکمیت توانست از سرمایه اجتماعی سردار سلیمانی در تقویت مشروعیت خود و ترمیم رابطه دولت-ملت استفاده مثبت کند.

سردار خورشیدی: گرفتار تنگ‌نظری‌های خانه خراب‌کن شدیم/ با حجاب و بی حجاب در نگاه ملی سردار سلیمانی وجود نداشت/ در دولت پست می‌فروشند

با‌حجاب- بی‌حجاب از نگاه سردار سلیمانی

خورشیدی آزاد در پاسخ به این پرسش که آیا رویکرد ملی و اتحاد جامعه در چهار سال بعد از شهادت سردار سلیمانی ادامه داشته است، چنین گفت: «خیر. سردار سلیمانی نگاه ملی داشت. مثلا در مورد بحث با حجاب-بی حجاب به صراحت گفته بود که همه بچه‌های ما هستند. اما مشاهده کردیم چگونه با مردم برخود کردند و این رفتار کاملا در مغایرت با نگاه سردار سلیمانی بود. شنیدم در باغ کتاب متعلق به شهرداری تهران که در محوطه کتاب خانه ملی قرار دارد، چند ده نفر نیروی آمر به معروف و ناهی از منکر، بچه‌های مردم را به خاطر همین موضوع حجاب از آنجا بیرون ریختند».

وی درباره شرایط امر به معروف و نهی از منکر گفت: «بر اساس نص قواعد دینی و فقهی اگر تذکر یا برخوردی در حوزه امر به معروف احتمال اثر وجود داشته باشد، می‌توانیم وارد عمل شویم و اگر نتیجه عکس دهد، حرام است. این را به عنوان نمونه گفتم و در دیگر حوزه‌ها هم به همین نحو، نگاه محدود سیاسی ایجاد مشکلاتی برای کشور کرده است».

مثال مشخص سردار خورشیدی درمورد فساد‌ها و حیف و میل اقتصادی بود. خورشیدی با بیان اینکه قصد ندارم بگویم فساد‌های درون کشور سیستماتیک هست یا نیست، می‌خواهم بگویم این فساد‌ها، اعتماد عمومی را فرو ریخته است. اگر کسی بخواهد در ادارات و دادگاه‌های ما به حقش برسد باید پول خرج کند. اگر در این سیستم یک آدم متعهد و سالم پیدا شود، او را حذف یا منزوی می‌کنند».

سردار خورشیدی: گرفتار تنگ‌نظری‌های خانه خراب‌کن شدیم/ با حجاب و بی حجاب در نگاه ملی سردار سلیمانی وجود نداشت/ در دولت پست می‌فروشند

رییس "ستاد جمهور" آقای رئیسی بودم

این فعال سیاسی اصولگرا درباره دولت حجت‌الاسلام رئیسی هم گفت: «من و دوستانم تمام تلاش خود را کردیم که رأی بیاورد. من رییس "ستاد جمهور" آقای رئیسی بودم، اما امروز که به انتصابات دولت او نگاه می‌کنم، پیش خود می‌گویم کاش در حمایت از او در سال ۱۴۰۰ تامل بیشتری می‌کردم. در هلدینگ‌ها و شرکت‌های پولساز دولتی، افرادی مدیر عامل و عضو هیات مدیره می‌شوند که مولتی میلیاردر هستند، از طرفی شنیده می‌شود که افرادی در دولت پول می‌گیرند و پست فروشی می‌کنند».

با سردار احمد خورشیدی آزاد گفت‌وگوی مفصلی انجام دادیم که تمام جزئیات این مصاحبه و همه مباحث در ویدیو قابل دیدن و شنیدن است و این متن تمام محتوای گفت‌وگو را نمایندگی نمی‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی