تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به چه فکر می‌کند؟

خزعلی، درگیر حجاب مردان و پسران

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که وقت زیادی را صرف صحبت درباره حجاب زنان و ازدواج کرده، نیم نگاهی هم به حجاب مردان و پسران داشته و می‌گوید: درخصوص حجاب و عفاف لازم است که آموزش و مهارت آموزی برای دختران، خانواده‌ها و پسران در نظر گرفته شود. گاهی اوقات حجاب و عفاف فقط به زنان و دختران جهت دهی می‌شود در حالی که باید این موضوع برای مردان و پسران چه در مدرسه چه در دانشگاه و حتی در دوره سربازی آموزش‌هایی در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۱۶۰۶۳۱
۱۳:۱۲ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

خزعلی، درگیر حجاب پسران

دیدارنیوز: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درخصوص حجاب و عفاف لازم است که آموزش و مهارت‌آموزی برای دختران، خانواده‌ها و پسران در نظر گرفته شود.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: امیدواریم محور حرکت زنان مقاومت باشد و به یمن تقارن سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و میلاد حضرت زهرا (س) شعار این هفته را قهرمان، نامگذاری کردیم. امیدواریم بتوانیم صدای مقاومت را به سراسر دنیا برسانیم.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته زن گفت: اولین روز یعنی چهارشنبه به نام زن، بیداری و مکتب شهید سلیمانی نامگذاری شده و به همین ترتیب سایر روز‌ها نیز با تاکید بر مقاومت نامگذاری شده است. امیدواریم بتوانیم در این هفته حمایت‌های بیشتری از زنان داشته باشیم.

او با اشاره به کنگره ملی زنان تاثیرگذار گفت: از سال گذشته این کنگره به صورت ملی و بین المللی برگزار شد امسال کنگره بین المللی به میزبانی ارمنستان با تاخیر به دلیل شرایط آب و هوایی برگزار می‌شود، اما در سطح ملی در تمام استان‌ها و در سراسر کشور به صورت همزمان در روز چهارشنبه برگزار می‌شود و از خانواده شهدا تجلیل خواهد شد. برای شناسایی بانوان که فعالیت در صحنه‌های مختلف داشته و با حفظ خانواده اقدامات تاثیرگذار داشته اند اقدامات لازم صورت گرفته و در سامانه بانوان تاثیرگذار ۸ کارگروه مشخص شده و افرادی که در سامانه ثبت نام می‌کنند در یکی از این کارگروه‌ها حیطه فعالیت خود را مشخص می‌کنند باتوجه به درخواست استان‌ها، مهلت ثبت نام در سامانه زنان تاثیرگذار تا روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه تمدید شده است و بعد از پایان ثبت نام داوری‌ها آغاز می‌شود و بعد ارزیابی تخصصی خواهد شد و با رای مردم بانوی تاثیرگذار در سطح ملی مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: این زنان تاثیرگذار در حیطه‌های مختلف و در مقاطع مختلف حضور دارند و در مقاطع مختلف به ویژه بهمن ماه از این زنان تقدیر خواهیم کرد.

او تصریح کرد: شناسایی بانوان توانمند و استفاده از آن‌ها برای رفع مشکلات منطقه یک برنامه مستمر است و در این برنامه از ظرفیت‌های مختلف محلات از جمله مساجد استفاده خواهد شد همچنین از دهیاران زن کمک گرفتیم تا حمایت‌های بیشتری از زنان روستایی داشته باشیم و از مهاجرت زنان روستایی جلوگیری شود امیدواریم زنان تاثیرگذار به شهر‌های بزرگ اکتفا نکرده و در شهر‌های کوچک و روستا‌ها نیز گسترش پیدا کند قطعا از ظرفیت مساجد، سرا‌های محله و ... استفاده خواهد شد.

خزعلی خاطرنشان کرد: درخصوص حجاب و عفاف لازم است که آموزش و مهارت آموزی برای دختران، خانواده‌ها و پسران در نظر گرفته شود. گاهی اوقات حجاب و عفاف فقط به زنان و دختران جهت دهی می‌شود در حالی که باید این موضوع برای مردان و پسران چه در مدرسه چه در دانشگاه و حتی در دوره سربازی آموزش‌هایی در نظر گرفته شود تا زیست عفیفانه تری داشته باشیم. همچنین در طرح زیست عفیفانه که با همکاری آستان قدس در مدارس انجام می‌شود آسیب شناسی صورت گرفته و آموزش‌هایی به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ارائه شود.

خزعلی تصریح کرد: برنامه‌ای درخصوص حمایت از خانواده زندانیان داشتیم که براین اساس خیرین خانم حمایت‌هایی از خانواده زندانیان داشته باشند و این حمایت‌ها اعم از مالی و غیرمالی است.

وی ادامه داد: تا روز گذشته ۳۲ هزار و ۵۰۰ زن تاثیرگذار در سامانه ثبت نام کرده اند که تعدادی مدارک شان کامل نیست و بعد از تکمیل مدارک در چرخه بررسی‌ها قرار خواهند گرفت.

او درباره لزوم تاسیس مهد‌های کودک در ادارات و همچنین دورکاری زنان گفت: قرار بود اتاق مادر و کودک در ادارات راه اندازی شود در خصوص دورکاری هم تا جایی که امکان دارد ادارات همکاری لازم را داسته باشد و از نظر قانونی منعی درخصوص، دورکاری زنان وجود ندارد و اگر کاری قابلیت دورکاری دارد امیدواریم مدیران مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در زمینه ساختاری نیز ارتقای ساختار زنان و مشاوران در ادارات و سازمان‌ها در آغازین ماه‌های دولت صورت گرفت. تخصیص اعتبارات خاص استانی برای زنان و خانواده از اقداماتی است که در این دو سال صورت گرفته است همچنین بیمه‌های ناباروری، مادران باردار تا پایان شیردهی و صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار از جمله اقداماتی است که طی این دو سال صورت گرفته است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی