تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
طوفان حاشیه بعد از ساعات اولیه تعطیلی فوتبال

یحیی و مورایس؛ خداحافظ لیگ برتر!

در شرایطی که با انجام گرفتن هفته پانزدهم لیگ برتر، فوتبال باشگاهی ایران به تعطیلات بلند مدت رفته، اما همچنان حواشی بسیاری در این حوزه وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۰۶۳۰
۱۳:۰۸ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

یحیی و مورایس؛ خداحافظ لیگ برتر!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با آغاز شدن آخرین اردوی تیم ملی فوتبال ایران در تهران پیش از سفر به دوحه، انتظار می‌رفت توجهات رسانه‌ها و علاقمندان به فوتبال به سمت تیم ملی معطوف شود و بازار انتقاد و پیشنهاد درباره بازیکنان دعوت شده و داستان‌های تکراری در مورد بالا بودن میانگین سنی بازیکنان یا اینکه چرا بازیکنان جوان و آینده‌دار بیشتری به قطر نمی‌روند، داغ شود، اما دو بازی پرسپولیس و سپاهان در کرمان و قزوین به اندازه دو سه هفته خوراک برای بازار حاشیه فوتبال ایران فراهم کرد.

مورایس می‌رود؟

شکست سپاهان در مقابل شمس‌آذر قزوین اگر چه چندان هم دور از انتظار نبود، اما چون در ادامه مصائب دو سه هفته اخیر باشگاه اصفهانی قرار گرفت، انگار کبریتی بود که باروت عصبانیت تیم را منفجر کرد و با اخراج سرمربی، سرپرست تیم و دو نفر دیگر، انگار باید منتظر اتفاقات دیگری در این تیم بود. اتفاقاتی که می‌تواند طومار تنها تیم حاضر در لیگ قهرمانان را در هم بپیچد.

اینطور که خبر‌ها می‌گوید ژوزه مورایس سرمربی تیم در پایان مسابقه نزد نیکفر، مدیرعامل تازه سپاهان رفته و از او خواسته اجازه جدایی‌اش را صادر کند. نیکفر در مورد سرمربی پرتغالی گفته: «آقای مورایس بعد از بازی پیش من آمد و گفت بعد از دادن ۴ امتیاز که ما با شایستگی آن را در زمین مسابقه گرفته بودیم، در دو مسابقه اخیر داوری‌های جهت‌دار ۶ امتیاز از تیم ما گرفت.»

منوچهر نیکفر که یکی از مدیران ارشد شرکت فولاد مبارکه به شمار می‌رود با کنایه به موضوع داوری هم اشاره کرده و گفته «من فکر نمی‌کردم شرایط در لیگ ایران این‌چنین ناعادلانه پیش برود! کاری که من بلدم بازی‌های داخل زمین است و بازی‌های پشت پرده و خارج از زمین را بلد نیستم. واقعا نمی‌توانم درک کنم چه اتفاقاتی در حال رقم خوردن است، اما اتفاقاتی که در بازی با گل‌گهر رخ دادند را نمی‌توانیم در طبقه‌بندی مسائل طبیعی فوتبال بگنجانیم.»

مدیرعامل سپاهان درباره اینکه آیا اجازه جدایی به مورایس می‌دهد یا خیر، بیان کرد: «ما در حال مذاکره با ایشان هستیم و تلاش می‌کنیم او را آرام کنیم. ولی آقای مورایس خیلی مُصر به جدایی هستند و به نظرم با توجه به اتفاقاتی که طی این ماه‌ها تجربه کرده‌اند، حق هم دارند.»

یحیی می‌ماند؟

اما در کرمان هم نتیجه تساوی پرسپولیس با تیم مس با یک اتفاق دیگر همراه شد. در حالی که شاید همه در انتظار شکست مس و اخراج احتمالی ساکت الهامی را می‌کشیدند، این یحیی گل‌محمدی بود که استعفای خود را در کنفرانس خبری تحویل خبرنگاران داد!

این طور که پیداست باید سومین استعفای یحیی در این فصل را جدی گرفت و با توجه به اینکه او گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده و هیچ واکنشی به خبر نپذیرفتن استعفای او از طرف درویش نشان نداده به نظر می‌آید گل‌محمدی دیگر به تیمی که مقام‌های زیادی با او کسب کرد باز نخواهد گشت.

شایعاتی هم به گوش رسیده که یحیی گل‌محمدی از یکی از تیم‌های نیمه پایین جدول لیگ ستارگان قطر پیشنهاد جدی دارد و می‌خواهد تجربه جدیدی را در حوزه سرمربیگری به دست بیاورد.

حتی شنیده شده ظاهرا رضا درویش، جدایی او را فعلا پذیرفته، اما پلن ویژه مدیر عامل از چند وقت پیش، این بوده که بتواند در وقفه و تعطیلی ۴۰ روزه، تیم را به سیدجلال حسینی بسپارد و پس از جام ملت‌ها، برانکو را به پرسپولیس برگرداند، اما سرمربی فعلی عمان، به دلیل بدهی مالیاتی سنگین، امکان پیوستنش به پرسپولیس وجود ندارد. در واقع اگر شرایط فراهم بود و برانکو بازمی گشت، سیدجلال حسینی، دستیار ایرانی او می‌شد.

 باشگاه پرسپولیس که هشت سال قبل یک بار بدهی مالیاتی برانکو در تیم ملی را پرداخت کرده بود حالا اگر بخواهد دوباره او را به خدمت بگیرد باید بدهی مالیاتی سنگین برانکو را بپردازد. البته این بار با بار قبل فرق می‌کند. پرسپولیس بحران مالی دارد و البته بدهی مالیاتی برانکو، بدهی سنگینی است. به همین دلیل پروژه برانکو- سیدجلال، منتفی شد تا درویش سراغ آخرین نقشه برود.

 آخرین خبر حاکی از آن است که با توصیه علی پروین، مهدی تارتار سرمربی کنونی ملوان به مدیرعامل پرسپولیس پیشنهاد شده، کسی که در این فصل با ملوان نتایج خیره‌کننده‌ای را کسب کرده و توانسته حسابی توجهات را به سمت خودش جلب کند. گویا در روز‌های گذشته و در تمرین‌های اخیر پیشکسوتان پرسپولیس سه شنبه هر هفته توسط شرکت پیشکسوتان پرسپولیس برگزار می‌شود، مهدی تارتار حضور پررنگی دارد و هر هفته در این تمرینات حاضر می‌شود و علی پروین هم از تارتار تعریف کرده و او را یک سرمربی در شان پرسپولیس می‌داند. در هر حال باید باشگاه ملوان بندرانزلی، رضایت بدهد که تارتار بالای سر پرسپولیس بیاید.
اما استعفای یحیی گل محمدی، از هر زمان جدی‌تر به نظر می‌رسد و درویش کار راحتی برای حفظ یحیی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی