تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

مجلس با افزایش تعرفه اینترنت مخالف است؛ رئیسی باید جلوی وزیر را می‌گرفت

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس به شدت با افزایش تعرفه اینترنت مخالف است، گفت: معتقدم که ابراهیم رئیسی باید جلوی وزیر ارتباطات را در خصوص افزایش قیمت اینترنت می‌گرفت و این اجازه را نمی‌داد.

کد خبر: ۱۶۰۶۲۹
۱۲:۵۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

مجلس با افزایش تعرفه اینترنت مخالف است

دیدارنیوز: جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: مجلس به شدت با افزایش تعرفه اینترنت مخالف است و بودجه سالیانه را با دقت بررسی می‌کنیم و حکمی خواهیم نوشت تا کل این منابع محاسبه شود تا در ادامه، قطعاً کاهش در تعرفه‌ها رخ دهد و اگر بنا به افزایش جزئی باشد، باید منابع هزینه‌کرد آن به ما به صورت دقیق اعلام شود.

از سه ماه پیش که بحث افزایش احتمالی تعرفه‌های اینترنت داغ شده بود، وزیر ارتباطات عنوان کرد هیچ برنامه‌ای برای گرانی نداریم. با وجود از این هفته افزایش تعرفه اینترنت انجام شد.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره همین موضوع صحبت کرده که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های آن را بخوانید.

* ابتدا باید بگویم که مجلس با هرگونه افزایش قیمت در این مقطع زمان به شدت مخالفت بود. اگر دولت می‌خواست جایی افزایش قیمت را لحاظ کند، وظیفه داشت این موضوع را در لایحه برنامه بودجه که تدوین می‌کند، بیاورد.

* جداول افزایش قیمت اینترنت را مشاهده کردم. در جایی ۳۰ درصد و در جا‌هایی دیگر ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش نرخ‌ها، مدنظر دولت است. حال من از این افراد سوال می‌کنم، شما که تا این حد قیمت‌ها را بالا برده‌اید، به همین اندازه، خدمات هم به مردم می‌دهید؟ قطعاً چنین خدماتی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد و کُندی اینترنت و مشکلاتی که مردم به این واسطه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشهود است.

* یکی دیگر از دغدغه و پرسش‌های من این است که با افزایش قیمت اینترنت، منابعی برای دولت و اپراتور‌ها ایجاد می‌شود. حال با این افزایش منابع، باید زیرساخت‌ها تکمیل و بروز شود، نه اینکه افزایش حقوق و کار‌های دیگر که در این شرکت‌ها مدنظرشان است، رخ دهد. پس این اتفاق، یک هرج و مرج اقتصادی است.

* معتقدم که آقای رییس‌جمهور باید جلوی وزیر ارتباطات را در خصوص افزایش قیمت اینترنت می‌گرفت و این اجازه را نمی‌داد و اگر بنا به افزایش هم بود، باید در لایحه بودجه می‌آمد و این آقایان می‌آمدند و توضیح می‌دادند که اگر مثلاً از بابت این گرانی، پنج هزار میلیارد تومان منابع به دست آمد، محل هزینه آن‌ها کجاست.

* اگر هر دستگاهی بخواهد خدمات خود را گران کند و محل هزینه آن را هم شفاف اعلام نکند، یعنی بروز هرج و مرج اقتصادی، حقوق‌های نجومی و ایجاد مشکلات مختلف برای کشور.

* مجلس به شدت با افزایش تعرفه اینترنت مخالف است و بودجه سالیانه را با دقت بررسی می‌کنیم و حکمی خواهیم نوشت تا کل این منابع محاسبه شود تا در ادامه قطعاً کاهش در تعرفه‌ها رخ دهد و اگر بنا به افزایش جزئی باشد، باید منابع هزینه‌کرد آن به ما به صورت دقیق اعلام شود.

* قرار نیست گرانی در تعرفه‌های اینترنت رخ دهد و بعد از آن، هیچ رفاهی هم در حال مردم به وجود نیاید. مجلس هیچ‌وقت نخواسته بود قیمت اینترنت افزایش پیدا کند و اکنون هم قوی خواهیم ایستاد تا اتفاقی بیفتد که رضایت مردم در آن، دیده شود.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی