تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

جنگ با ضربات مقاومت پایان خواهد یافت

در هشتاد و هشتمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، بمباران غزه و تهاجم زمینی ارتش اسرائیل در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۰۶۰۷
۰۸:۳۹ - ۱۲ دی ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اسرائیل اردوگاه المغازی را گلوله‌باران کرد

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد هشتاد و هفتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۱۹:۴۱/ هنیه: 

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ساکنان غزه در سرزمین خود ثابت‌قدم هستند. ملت ما با شرایط دشواری در نتیجه کوچ اجباری و اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل مواجه است. تبادل اسرا جز با پذیرفتن پیش‌شرط‌ها انجام نخواهد شد. جنبش حماس و رهبری آن پایدار است.

به نقل از شبکه العربیه، او افزود: اشغالگر مدعی ورود به مرحله سومی از تهاجم خود به غزه است، اما در برابر گروه‌های فلسطینی شکست خواهد خورد. امروز و آینده از آن مردم ما است و این مردم فلسطین هستند که درباره سرنوشت کنونی و آینده خود تصمیم می‌گیرند. جنگ با ضربات مقاومت و پایداری مردم غزه پایان خواهد یافت.

اسماعیل هنیه در ادامه گفت: طرح‌های ابتکار زیادی درباره اوضاع داخلی فلسطین دریافت کردیم و به اتحاد مردم فلسطین و یگانگی مسأله فلسطین پایبندیم. تا زمانی که ملت فلسطین به حقوق خود دست نیابد امنیت و ثبات در منطقه برقرار نخواهد شد. هر گونه تدابیری درباره مسأله فلسطین بدون حماس و مقاومت توهم و سراب است. از تشکیل دولت ملی در کرانه باختری و نوار غزه استقبال می‌کنیم.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ برای زندگی در خاورمیانه باید در غزه پیروز شویم!

ساعت: ۱۷:۰۱/ باید در غزه پیروز شویم، تا در خاورمیانه زندگی کنیم

به نقل از ایسنا، یو آو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد: در مرحله آتی شاهد عملیات متفاوت‌تری در نوار غزه خواهیم بود. نیرو‌های ما برای مدتی در نوار غزه خواهند ماند تا اهداف ما محقق شود.

او در ادامه گفت: اگر در جنگ غزه پیروز نشویم، نمی‌توانیم در خاورمیانه زندگی کنیم. قصد توقف جنگ در غزه را نداریم و صحبت‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل می‌خواهد جنگ را پایان دهد، نادرست است.

ساعت: ۱۴:۱۲/ حماس: شمار کشته‌شدگان در غزه از ۲۲ هزار نفر فراتر رفت

به نقل از یورونیوز، مقام‌های بهداشتی غزه روز سه‌شنبه مدعی شدند که از ۷ اکتبر تاکنون ۲۲ هزار و ۱۸۵ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته و ۵۷ هزار و ۳۵ نفر زخمی شده‌اند.

بر پایه اعلام مقام‌های بهداشتی غزه، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۷ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته و ۳۳۸ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

در همین حال، ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه مدعی شد که در حال تحقیق درباره سربازی است که مظنون به تیراندازی به یک فلسطینی است که توسط نیرو‌های نظامی در نوار غزه دستگیر و بازداشت شده بود.

ساعت: ۱۳:۵۵/ بمباران وحشیانه خان‌یونس توسط اسرائیل

در حملات شب گذشته اسرائیل به شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه، ۲۱ فلسطینی کشته شدند.

ساعت: ۱۰:۲۱/ حملات وحشیانه اسرائیل در روز اول ۲۰۲۴

رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه، ۱۲ دی گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیل شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه را به شدت بمباران کردند.

طبق این گزارش حملات بامداد امروز به خان‌یونس به عنوان خشونت آمیزترین عملیات پس از پایان آتش‌بس یک هفته‌ای بین اسرائیل و فلسطینی‌ها در ماه نوامبر توصیف شده است.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از گلوله باران اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه توسط توپخانه اسرائیل خبر دادند.

همزمان با ادامه بمباران اسرائیلی در شمال و جنوب نوار غزه این منابع از درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان فلسطینی و ارتش اسرائیل در مناطق التفاح و الدراج در شمال شرق شهر خبر دادند.

در همین حال تلویزیون رسمی فلسطین، سه‌شنبه اعلام کرد که قایق‌های اسرائیلی استان مرکزی غزه را با گلوله‌های سنگین توپخانه هدف قرار دادند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ گلوله‌باران المغازی و عقب‌نشینی اسرائیل از قلقیلیه

ساعت: ۰۸:۲۲/ ارتش اسرائیل اردوگاه المغازی و خط ساحلی رفح را گلوله باران کرد

شبکه الجزیره قطر گزارش داد که ارتش اسرائیل اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز غزه و ساحل نزدیک شهر رفح در جنوب غزه را گلوله باران کرده است.

ساعت: ۰۷:۵۸/ درگیری‌های خشونت آمیز با عقب نشینی نیرو‌های اسرائیلی از قلقیلیه

تصاویر منتشر شده از شهر قلقیلیه در کرانه باختری اشغالی، آتش سوزی و سنگ پرانی فلسطینیان به نیرو‌های اسرائیلی را هنگام عقب نشینی از شهر در پی حملات شبانه نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی