تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
توضیحات سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال

سرخابی‌ها خریدار دارند؟

سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به خبرهای اخیر درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توضیحاتی ارایه کرد.

کد خبر: ۱۶۰۵۸۴
۱۳:۱۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۲

سرخابی‌ها خریدار دارند!

دیدارنیوز: در پی انتشار اخباری در خصوص عرضه سهام دو شرکت «فرهنگی ورزشی استقلال ایران» و «فرهنگی ورزشی پرسپولیس» مبنی بر لغو عرضه به دلیل عدم وجود متقاضی، سازمان خصوصی سازی جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن ابعاد موضوع توضیحات زیر را به اطلاع عموم مردم، رسانه‌ها و علاقه‌مندان می‌رساند.

به نقل از سازمان خصوصی سازی، سازمان خصوصی‌سازی با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان جدیدترین اقدامات خود در خصوص واگذاری سهام این دو باشگاه و بر اساس مصوبه واگذاری نسبت به عرضه ۵۱ درصد سهام از این دو شرکت اقدام نمود. بر اساس اطلاعیه عرضه سهام که توسط شرکت فرابورس ایران منتشر شده بود تاریخ عرضه ۱۲ /۱۰ /۱۴۰۲ تعیین گردید. مطابق مقرارت فرابورس متقاضیان باید اولاً درخواست خرید سهام را به شرکت فرابورس تحویل می‌دادند و ثانیاً مطابق ضوبط مقرر در «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری­‌ها» درخواست بررسی صلاحیت تخصصی و مستندات مربوط به آن را نیز به اداره کل حراست سازمان خصوصی سازی ارائه می­‌کردند. مهلت ارسال هر دو درخواست روز یکشنبه مورخ ۰۳ /۱۰ /۱۴۰۲ تعیین شده بود.

حسب اطلاع واصله اگر چه درخواست خرید به شرکت فرابورس ارسال شده بود، اما درخواست خرید واصل شده به سازمان خصوصی‌سازی بعد از مهلت مقرر در آگهی عرضه صورت گرفته لذا پذیرش آن بر خلاف ضوابط بود و با توجه به حساسیت این سازمان در اجرای دقیق مقررات و تشریفات عرضه عملاً امکان پذیرش هیچ درخواستی بعد از اتمام مهلت وجود نداشت.

مطابق مندرجات دستورالعمل بررسی صلاحیت و مفاد آگهی عرضه، صرفاً اشخاصی اجازه حضور در روز عرضه مورخ دوازدهم دی را داشتند که بعد از تأیید صلاحیت توسط کارگروه از سازمان خصوصی‌سازی به فرابورس معرفی می‌شدند لذا با توجه به عدم پذیرش درخواست‌ها کارگروه تشکیل نشده و هیچ شخص قابل معرفی نیز به فرابورس وجود نداشت. در نتیجه عرضه مورخ ۱۲ /۱۰ /۱۴۰۲ منتفی بود.

با توجه به اتفاقات فوق و اراده جدی این سازمان در واگذاری سهام دو باشگاه ضمن هماهنگی صورت گرفته با شرکت فرابورس ایران در خصوص نحوه انجام عرضه مجدد سهام گزارش موضوع در اولین جلسه هیأت واگذاری (مورخ ۰۴/۱۰/۱۴۰۲) مطرح شد و این هیات با عرضه مجدد سهام شرکت­های مذکور با همان قیمت و شرایط قبلی موافقت کرد.

در این راستا آگهی عرضه در روزنامه‌­های کیهان و وطن امروز مورخ ۰۶ /۱۰ /۱۴۰۲ به چاپ رسید. متعاقب آن اطلاعیه عرضه نیز توسط شرکت فرابورس ایران منتشر شد که طی آن روز سه‌شنبه مورخ ۲۶ /۱۰ /۱۴۰۲ به عنوان تاریخ عرضه تعیین گردید و مهلت ارسال درخواست خرید و درخواست بررسی صلاحیت روز یکشنبه مورخ ۱۷ /۱۰ /۱۴۰۲ تعیین شده است.

سازمان خصوصی سازی امیداور است با توجه به شرایط درنظر گرفته شده برای واگذاری این دو شرکت و انواع مشوق‌­ها و تخفیفات تعیین شده در آگهی، عرضه سهام با استقبال فعالان اقتصادی مواجه شده و واگذاری آن محقق گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی