تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱/ امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی مسوولیت‌پذیر است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در جلسه هم‌اندیشی با اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱، جمهوری اسلامی را مسوولیت‌پذیر دانست و گفت: ساز و کار‌های تحمیلی از سوی نهاد‌های حقوق بشری که با اعمال نفوذ و فشار معدودی از کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، هیچ توجیه قانونی و مشروعیتی ندارد.

کد خبر: ۱۶۰۵۰۵
۱۰:۴۴ - ۱۰ دی ۱۴۰۲

بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱/ امیرعبداللهیان:

دیدارنیوز: جلسه هم‌اندیشی در مورد تحولات و روند‌های بین‌المللی حقوق بشر به میزبانی وزیر امورخارجه و با حضور رئیس و اعضای کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱، برگزار شد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، در این نشست حسین مظفر ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی جامع و متقن ابعاد مختلف ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱، بر عزم کمیته مزبور برای ایفای مسئولیت‌ها و وظایف محوله تاکید کرد.

مظفر با بیان این واقعیت که مفهوم حقوق بشر در سطح بین‌المللی به مثابه ابزاری برای اعمال فشار سیاسی علیه کشور‌های مستقل در حال توسعه مورد سوء استفاده مستمر برخی کشور‌های غربی قرار گرفته است، رویکرد دوگانه و منافقانه آمریکا و متحدین غربی‌اش در این زمینه را موجب وهن مفاهیم والای حقوق بشر دانست و تصریح نمود که اکنون با نسل‌کشی فلسطینیان در غزه و حمایت آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان و برخی دیگر از کشور‌های غربی از رژیم اشغالگر، دیگر هیچ تردیدی در این خصوص باقی نمانده است.

بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱/ امیرعبداللهیان:

رئیس کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور، نگاه جمهوری اسلامی ایران به موضوع حقوق بشر را نگاهی اصیل و حقیقی توصیف کرد که بی توجه به برچسب زنی‌های سیاسی و پرونده‌سازی‌های جعلی آمریکا و معاندین، برای ارتقای حقوق بشر و کرامت انسانی شهروندان خود تلاش می‌کند و تاسیس کمیته ویژه نیز در همین راستا و با هدف فراهم کردن سازوکار موثر جهت استماع و پیگیری تظلمات شهروندان در ارتباط با ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ بوده است.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تمجید از ابتکار بسیار مهم رئیس‌جمهور برای واکاوی همه جانبه حوادث ۱۴۰۱ و بررسی همه علل زمینه ساز و عوامل محرک و تشدیدکننده آنها، به منظور جلوگیری از تضییع حق شهروندان و حراست از کرامت انسانی افراد، این تصمیم را نشانه بارز مسئولیت‌پذیری و جدیت جمهوری اسلامی ایران در زمینه حمایت و ارتقای حقوق بشر دانسته و تاکید کرد که ساز و کار‌های تحمیلی از سوی نهاد‌های حقوق بشری که با اعمال نفوذ و فشار معدودی از کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است، هیچ توجیه قانونی و مشروعیتی ندارد.

بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱/ امیرعبداللهیان:

وزیر امور خارجه با اشاره به نسل کشی ادامه دار در غزه و نقض فاحش و مستمر حقوق فلسطینیان طی ۸ دهه اخیر، و حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از اشغالگری و آپارتاید رژیم صهیونیستی، ادعا‌های حقوق بشری برخی کشور‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و اخلاقی دانست و خواستار توقف استفاده ابزاری برخی کشور‌های غربی از شورای حقوق بشر سازمان ملل شد.

لازم به ذکر است در این نشست که معاونان وزیر، مدیران کل، مشاوران ارشد و برخی از سفرای کشورمان حضور داشتند، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر و عضو کمیته ویژه، خانم پاد عضو کمیته ویژه و مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، و خانم الهیان عضو کمیته و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، نیز ضمن ارائه گزارش‌هایی از عملکرد و فعالیت‌های کمیته ویژه، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های خود برای تسهیل و تسریع کار کمیته مزبور را بیان نمودند.

خاطرنشان می‌شود کمیته ویژه بررسی حوادث پاییز ۱۴۰۱ با حکم رییس جمهور ایجاد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی