تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در آستانه جشن‌های سال نو رقم خورد

نگرانی از حملات تروریستی؛ تدابیر امنیتی فوق‌العاده در اروپا

نگرانی از «حملات تروریستی» در جشن‌های سال نو، اکثر کشور‌های اروپایی و مشخصا اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا تدابیر امنیتی سفت و سختی را به مورد اجرا بگذارند.

کد خبر: ۱۶۰۴۷۶
۱۸:۰۹ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

نگرانی از حملات تروریستی؛ تدابیر امنیتی فوق‌العاده در اروپا

دیدارنیوز: نگرانی از حملات تروریستی منجر به تدابیر امنیتی فوق‌العاده در سطح اروپا شده است.

در این میان فرانسه ضمن استقرار ۹۰ هزار نیروی پلیس، در سراسر کشور سعی دارد با «تهدیدات بسیار بالای تروریستی» ناشی از جنگ غزه مقابله کند.

به نقل از العربیه، در گیرودار نگرانی‌ها از حمله محتمل تروریستی، جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه جمعه ۸ دی در نشست خبری خود در پاریس از استقرار ۵ هزار سرباز ارتش خبر داد و پیش‌بینی کرد که تنها در خیابان «شانزلیزه»، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در شب تحویل سال میلادی، حضور یابند.

به گفته وزیر کشور فرانسه، با توجه به ویدئو‌های نمایش‌داده شده، همین وضعیت فوق‌العاده در آنسوی جهان در تعامل با خطر محتمل در نیویورک نیز در حال اجرا است.

دارونین افزود: «من با توجه به تهدید بسیار بالای ترویستی، خواهان بسیج بسیار گسترده پلیس و ژاندارمری شدم. نیرو‌های پلیس می‌توانند برای اولین از پهپاد به عنوان بخشی از یک کار امنیتی استفاده کنند. ده‌ها هزار نیروی آتش‌نشانی استقرار خواهند یافت و همچنین از دو بالگرد بر فرار پاریس استفاده خواهد شد».

عامل ایرانی‌تبار حمله با سلاح سرد در پاریس

دلیل تاکید بر لزوم تشدید تدابیر امنیتی قبل از برگزاری بازی‌های المپیک، حمله با سلاح سرد به یک گردشگر آلمانی به نام کولین (۲۴ ساله) تا سرحد مرگ در اثر ضربات چاقو در دوم دسامبر جاری بود که توسط یک فرانسوی ایرانی‌تبار ۲۶ ساله موسوم به «آرماند رجب‌پور میاندوآبی» متولد فرانسه انجام شد و طی آن یک گردشگر بریتانیایی نیز در منطقه برج ایفل زخمی شد.

اقدامات احتیاطی در کشور‌های اروپایی

در آلمان، بازدید گردشگران از «کلیسای جامع کلن» در آستانه کریسمس ممنوع شد و نمازگزاران در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از حمله احتمالی، با بازرسی‌های امنیتی مواجه شدند. بر اساس برداشت رسانه‌های داخلی آلمان از سخنان ولفگانگ بالدز، سخنگوی پلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی، پلیس صرفا اطلاعات مربوط به حمله احتمالی در شب سال نو را در اختیار دارد و تدابیر احتیاطی لازم را به اجرا می‌گذارد.

در اتریش، مقامات گفتند که تدابیر امنیتی را در اطراف کلیسا‌های وین، و همچنین بازار‌های کریسمس و دیگر مناطق تقویت کرده‌اند. در سوئد هم وضعیت آماده‌باش که پیشتر در ابتدای تابستان اعلام شده بود، همچنان ادامه دارد.

بر اساس مطالب سایت روزنامه بریتانیایی «سان»، سطح هشدار تروریستی در هلند با هشدار دستگاه امنیتی نسبت به گروه‌های تروریستی از جمله گروه «داعش»، سازمان القاعده و دیگر گروه‌ها درخصوص بهره‌برداری از منازعه خاورمیانه به منظور ترغیب به اجرای حملات به کشور‌های غربی، افزایش یافته است.

پیش از اجلاس وزرای کشور اتحادیه اروپا در بروکسل، ایلوا یوهانسون، کمیسر سوئدی کمیسریای امور داخلی اتحادیه اروپا گفت: «با جنگ بین اسرائیل و حماس و قطبی‌شدن جامعه ما و فرارسیدن موسم تعطیلات، خطر بزرگ وقوع حملات تروریستی در اروپا، وجود دارد.»

به گفته یوهانسون، کمیسریای اروپایی امور داخلی، مبلغ ۳۰ میلیون یورو اضافی را برای تقویت امنیت در مناطق آسیب پذیر، از جمله پرستشگاه‌ها، اختصاص خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی