تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
عجله وزیر خارجه آمریکا برای رساندن مهمات به ارتش نتانیاهو

بلینکن و مجوز فوری عرضه مهمات به اسرائیل

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا برای دومین بار در ماه جاری میلادی با دور زدن روند تصمیم‌گیری کنگره درباره تسلیحات ارسالی به اسرائیل، عرضه تقریبا روزانه مهمات به اسرائیل را سرعت بخشید.

کد خبر: ۱۶۰۴۶۱
۱۲:۴۹ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

بلینکن

دیدارنیوز: بلینکن برای دومین بار مجوز فوری عرضه مهمات به اسرائیل را صادر کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز جمعه برای دومین بار در ماه جاری میلادی با دور زدن روند تصمیم‌گیری کنگره درباره تسلیحات ارسالی به اسرائیل، عرضه تقریبا روزانه مهمات به اسرائیل را سرعت بخشید.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح تصمیم بلینکن برای چشم‌پوشی از بررسی کنگره اعلام کرد که «وزیر امور خارجه تشخیص داده است که الان در یک وضعیت اضطراری قرار داریم که مستلزم فروش فوری گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و تجهیزات مربوطه به اسرائیل است.»

وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که اسرائیل درخواست کرده است که فتیله، چاشنی و خرج نیز به درخواست قبلی آن‌ها برای دریافت گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری گنجانده شود. ارزش کل این فروش ۱۴۷.۵ میلیون دلار برآورد شده است.

بلینکن در نهم دسامبر نیز از اختیارات مشابه برای تسریع فروش ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل به ارزش ۱۰۶ میلیون دلار استفاده کرده بود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که درخواست جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای اختصاص بسته کمکی ۱۰۶ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تامین سایر نیاز‌های امنیت ملی همچنان در کنگره به بن‌بست خورده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی