تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تصمیم جدید AFC به ضرر نمایندگان کشورمان تمام می‌شود؟

آسیا و چالش جدید برای تیم‌های ایرانی!

مطرح شدن قانون بازی جوانمردانه مالی در کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است باعث شود باشگاه‌های ایرانی سخت‌تر از همیشه راهی مسابقات باشگاهی قاره کهن شوند.

کد خبر: ۱۶۰۴۵۷
۱۲:۰۲ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

آسیا و چالش جدید برای تیم‌های ایران!

دیدارنیوز: سایت «الریاضیه» عربستان امروز (شنبه) از احتمال اجرایی شدن قانون بازی جوانمردانه مالی از فصل ۲۵-۲۰۲۴ خبر داد که مطابق آن، باشگاه‌ها باید به اندازه‌ای خرج کنند که به همان میزان درآمد به دست آورده باشند.

مشکلات مالی باشگاه‌های ایرانی و اینکه آن‌ها هر سال به زحمت موفق به کسب مجوز حرفه‌ای می‌شوند، بر کسی پوشیده نیست. به‌ویژه از فصل ۲۲-۲۰۲۱ که استقلال و پرسپولیس به دلیل بدهی‌ها و نیز مالکیت مشترکی که دارند، از شرکت در لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند.

این اتفاق در ابتدای امسال نیز تکرار شد و استقلال که جام قهرمانی لیگ بیست‌ویکم را بدون شکست فتح کرد، به‌خاطر بدهی سنگین به آندره‌آ استراماچونی نتوانست مجوز حرفه‌ای بگیرد. به این ترتیب، تصویب قانون بازی جوانمردانه مالی ممکن است قوزی بالای قوز مشکلات باشگاه‌های کشورمان باشد!

مشکل مالکیت مشترک نیز همچنان پابرجاست و اقدامات سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری امتیازات استقلال و پرسپولیس تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است. سازمان خصوصی‌سازی اخیراً اعلام کرد که قصد واگذاری ۵۱ درصد از سهام سرخابی‌ها را دارد. با این حال فرابورس ایران با صدور اطلاعیه‌ای دیگر، مدعی شد که این عرضه به دلیل نبود متقاضی انجام نمی‌شود.

فصل آینده مسابقات باشگاهی قاره آسیا از مرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و مدارک باشگاه‌ها از اوایل سال آینده بررسی خواهد شد. اگر مسئله مالکیت مشترک تا آن زمان پابرجا بماند، استقلال و پرسپولیس مجدداً دچار چالش می‌شوند و احتمالاً یکی از این دو باشگاه، از حضور در فوتبال باشگاهی آسیا محروم می‌شوند.

باشگاه‌های فوتبال ایران در سال‌های گذشته برای کسب مجوز حرفه‌ای اقدام به سندسازی می‌کردند که به نظر می‌رسد دست آن‌ها برای کنفدراسیون فوتبال آسیا «رو» شده است. اخیراً رئیس فدراسیون فوتبال هم گفته بود در صورتی که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از تخلفات باشگاه‌ها گذشت کرده و مجوز آن‌ها را بدون توجه به آیین‌نامه AFC صادر کند، فوتبال ایران سه سال تعلیق خواهد شد.

با این تفاسیر می‌توان گفت کار باشگاه‌های ایرانی برای شرکت در مسابقات باشگاهی قاره آسیا، دشوارتر از گذشته خواهد شد. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) قانون بازی جوانمردانه را در سال ۲۰۰۹ تصویب کرد و سال گذشته، یوونتوس را به دلیل نقض قانون بازی جوانمردانه مالی از شرکت در لیگ کنفرانس اروپا محروم کرد. در صورتی که AFC هم قانون فوق را مانند یوفا تصویب کند و پای آن بایستد، باشگاه‌های ایرانی باید از همه راه‌های درآمدزایی مانند حق پخش تلویزیونی بهره ببرند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی