تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای «نفتالی بنت» درباره دو حمله اسرائیل به اهدافی در خاک ایران

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در مقاله‌ای در روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شد که اسرائیل در سال ۲۰۲۲ دو بار به اهدافی در خاک ایران حمله کرده است.

کد خبر: ۱۶۰۴۴۷
۱۰:۲۵ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

ادعای «نفتالی بنت» درباره دو حمله اسرائیل به اهدافی در خاک ایران

دیدارنیوز: نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، ادعا کرد که اسرائیل در سال ۲۰۲۲ دو بار به اهدافی در خاک ایران حمله کرده است.

العربیه نوشت: «چند روز پس از کشته شدن «سردار رضی موسوی»، یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سوریه و هماهنگ‌کننده شبه‌نظامیان ایرانی در منطقه، نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، جمعه ۸ دی، در مقاله‌ای در روزنامه «وال استریت ژورنال» فاش کرد که اسرائیل در سال ۲۰۲۲ دو بار به اهدافی در خاک ایران حمله کرده است.

به گفته بنت، اولین بار پس از آن بود که ایران در فوریه ۲۰۲۲ دو حمله پهپادی را به اسرائیل انجام داد، زمانی که اسرائیل پایگاه نظامی تیم را در خاک ایران منهدم کرد.

عملیات دوم حدود یک ماه بعد یعنی در مارس ۲۰۲۲ انجام شد زمانی که تلاش یگان نیروی قدس ایران برای کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه ناکام مانده و چندی پس از آن فرمانده این یگان در قلب تهران کشته شد.

انهدام صد‌ها پهپاد

در یک حمله هوایی که در بهمن ماه سال گذشته در ایران انجام شد، یگان‌های پهپادی ایران، همانطور که مجله «هاآرتص اسرائیل» در آن زمان منتشر کرد، به شدت آسیب دید و بر اساس این نشریه، تخمین زده می‌شود که صد‌ها هواپیمای بدون سرنشین منهدم شدند، این در حالی بود که تهران این اقدام را به اسرائیل نسبت داده و اسرائیل، اما دخالت خود را در این موضوع رد کرد.

چند ماه بعد، حسن سعید خدایاری، یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران، در مرکز پایتخت ایران، نزدیک خانه‌اش در تهران کشته شد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، دو مرد مسلح سوار بر موتورسیکلت پنج گلوله به سر حسن خدایاری، سرهنگ سپاه قدس شلیک کردند و سپس از محل متواری شدند.

وزارت اطلاعات ایران در آن زمان اعلام کرد که یک شبکه جاسوسی اسرائیل را کشف و سپاه پاسداران نیز اعضای آن را بازداشت کرده است.

تهران دو روز پیش، تل‌آویو را تهدید کرد که در انتقام یکی از فرماندهان برجسته نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که در سوریه کشته شده، در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد.

اشتباه استراتژیک

در همین راستا، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: «اسرائیل با کشتن سردار رضی موسوی مرتکب یک اشتباه استراتژیک شده و این مسأله بدون پاسخ نخواهد ماند».

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران نیز به نوبه خود گفت که کشته شدن رضی موسوی عواقب جدی برای اسرائیل در پی خواهد داشت.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز جمعه ۸ دی، در این‌باره گفت که «تل‌آویو باید منتظر شمارش معکوس سخت باشد.»

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران هم تصریح کرد که پاسخ به کشته شدن رضی موسوی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران قطعی است و در زمان و مکان مناسب صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری «فارس»، به نقل از رضا طلایی، سخنگوی وزارت دفاع ایران گزارش داد که پاسخ ایران «فعال، مؤثر و هوشمندانه» خواهد بود.

بر اساس گزارش سپاه پاسداران ایران، رضی موسوی در حمله هوایی اسرائیل به منطقه سیده زینب در نزدیکی دمشق در سوریه کشته شد.

رسانه‌های رسمی ایران، در این‌باره گزارش دادند که رضی موسوی یکی از مجرب‌ترین فرماندهان نیروی برون‌مرزی قدس سپاه پاسداران ایران بود.

موسوی پس از سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده وقت این نیرو که در حمله آمریکا در عراق در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ کشته شد، ارشدترین فرمانده نیروی قدس است که در خارج از ایران کشته شده است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی