تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

هشدار درباره تداوم نسل‌کشی اسرائیل

در هشتاد و پنجمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، بمباران غزه و تهاجم زمینی ارتش اسرائیل در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد.

کد خبر: ۱۶۰۴۳۵
۰۸:۳۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ انهدام تانک اسرائیلی در غزه

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد هشتاد و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۳۹/ هشدار درباره تداوم نسل‌کشی اسرائیل

به نقل از ایسنا، با ادامه جنایات و قتل عام‌های اسرائیل در نوار غزه، وزارت خارجه فلسطین نسبت به تداوم سیاست نسل‌کشی این رژیم هشدار داد.

این وزارتخانه اعلام کرد، کابینه راستگرای حاکم در اراضی اشغالی با همه فلسطینی‌ها به عنوان دشمنانی رفتار می‌کند که یا باید کشته شوند یا از سرزمین خود اخراج شوند.

به نقل از الجزیره، وزارت خارجه فلسطین نسبت به تداوم نسل‌کشی گروهی ملت فلسطین توسط اسرائیل تحت رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم هشدار داد.

این وزارتخانه همچنین نسبت به سهولت عملیات کشتار در کرانه باختری، سرقت سرزمین و یهودی‌سازی آن هشدار داد.

ساعت: ۱۹:۳۳/ سازمان ملل: ۱۰۰۰۰۰ نفر در روز‌های اخیر به رفح گریخته‌اند

سازمان ملل متحد می‌گوید که در روز‌های اخیر دست کم ۱۰۰۰۰۰ آواره به رفح سرازیر شده‌اند، زیرا نیرو‌های اسرائیلی به عمق خان یونس در جنوب پیشروی می‌کنند.

سازمان ملل گفت که هجوم فلسطینی‌ها به جنوبی‌ترین شهر غزه شرایط «وخیم» را در آنجا بدتر کرده است.

تصاویر گرفته شده توسط یک هواپیمای بدون سرنشین کمپ عظیمی از هزاران چادر و آلونک‌های موقت در رفح را نشان می‌دهد که مردم با گاری‌ها و پیاده به آنجا فرار می‌کنند.

ساعت: ۱۶:۵۸/ انهدام تانک ارتش اسرائیل در مرکز غزه

به نقل از تسنیم، سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که یک دستگاه خودرو زرهی ارتش رژیم اسرائیل را در شرق اردوگاه البریج، با بمب انفجاری منفجر کرده که به صورت کامل منهدم شده است.

ساعت: ۱۱:۲۰/ حمله توپخانه‌ای اسرائیل به اردوگاه جبالیا

رسانه‌های فلسطین از حمله توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به مرکز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

به نقل از العربیه، تلویزیون فلسطین اعلام کرد: اسرائیل شرق گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه را مورد حمله توپخانه‌ای شدید قرار داد.

همچنین گردان‌های القدس، شاخه نظامی گروه فلسطینی «الجهاد» از درگیری با نیرو‌های اسرائیلی در مناطق پیشروی ارتش اسرائیل در شمال و شرق خان‌یونس خبر داد.

ساعت: ۰۹:۵۸/ ادعای اسرائیل درباره مخفیگاه عضو حماس

ارتش اسرائیل مدعی است که مخفیگاه یک مقام ارشد حماس را منهدم کرده است. ارتش اسرائیل مدعی شد که شبکه‌ای از تونل‌ها و مخفیگاه یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه را منهدم کرده است.

به نقل از الجزیره، مقامات نظامی روز جمعه گفتند که تیم رزمی تیپ ۱۴ ذخیره ارتش اسرائیل "در هفته‌های اخیر" آپارتمان سنوار را در نزدیکی شهر غزه شناسایی و ویران کرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای مدعی شد: این تونل به گونه‌ای ساخته شده است که امکان ماندن در داخل آن و انجام جنگ برای مدت طولانی از آن وجود داشته باشد.

شبکه الجزیره گفته نمی‌تواند به طور مستقل ادعای ارتش اسرائیل را تأیید کند.

ساعت: ۰۸:۲۶/ جوزپ بورل: توقف حملات در غزه ضروری است

بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تهاجم زمینی اسرائیل در مرکز غزه⁩ به‌رغم تعهد ارتش اسرائیل برای حفاظت از غیرنظامیان، همچنان باعث تلفات سنگینی می‌شود؛ توقف حملات ضروری است.

ساعت: ۰۸:۰۶/ حماس: قبل از آتش‌بس تبادل اسرا انجام نمی‌شود

به نقل از تسنیم، «اسامه حمدان» یکی از رهبران ارشد حماس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای خروج از باتلاقی که گرفتار آن شده گزینه‌ای جز توقف تجاوزات و دادن امتیاز ندارد.

برخلاف چیزی که اشغالگران تبلیغ می‌کنند، قبل از آتش‌بس کامل در غزه هیچ بحثی درباره تبادل اسرا وجود ندارد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ قبل از آتش‌بس تبادل اسرا انجام نمی‌شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی