تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
هواشناسی ایران

هشدار افزایش آلودگی هوا در تهران

سازمان هواشناسی با صدور افزایش آلودگی هوا در تهران و ۸ شهر دیگر و بارش باران و وزش باد طی امروز در برخی استان‌ها از جمله استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

کد خبر: ۱۶۰۴۲۳
۰۹:۱۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۲

هشدار افزایش آلودگی هوا در تهران

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و برخی مناطق شمالی خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا و روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف است و در شهر‌های تهران، البرز، اراک و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود. روز دوشنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی جو در مناطقی از غرب و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب کشور و استان‌های اصفهان، یزد و شمال کرمان ابرناکی، بارش باران و وزش باد روی می‌دهد. در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش وزش باد پدیده غالب است.

سه‌شنبه آینده بارش‌های پراکنده در شمال کرمان، خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان ادامه دارد. امروز در شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد و خلیج‌فارس و دریای خزر مواج هستند.

توصیف سامانه: سکون نسبی هوا

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹

زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰

نوع مخاطره: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹: تهران، کرج، اراک، یزد، تبریز، اصفهان، ارومیه و اهواز.

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰: تهران، کرج، اراک، یزد، تبریز، اصفهان، ارومیه، اهواز و سمنان.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی هوا.

توصیف سامانه: تداوم وزش باد نسبتا شدید تا شدید با جهت شمال غربی و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۸

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۱

نوع مخاطره: وزش باد موقتی شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲ متر

منطقه اثر: جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۸ و شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۰۹: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان، در خلیج فارس.

یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز.

دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در خلیج فارس.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی.

توصیه: ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکو‌های نفتی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی