تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
برنامه اصل ۲۷ با محمد تقی اکبرنژاد، مدیر موسسه فقاهت و تمدن اسلامی:

اکبرنژاد: غزه به اولویت اول کشور تبدیل شده است/ حاکمیت نمی‌خواهد مشکلات را حل کند/ با این دست فرمان، سقوط نظام قطعی خواهد بود

گفت‌وگو با حجت الاسلام محمد تقی اکبرنژاد، مدیر موسسه فقاهت و تمدن اسلامی در آخرین روز‌های آذرماه انجام گرفت؛ با او درباره اظهار نظرهایش و نقدی که از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ به شرایط موجود کشور دارد، صحبت کردیم. بخوانید و ببینید.

کد خبر: ۱۶۰۴۲۰
۱۴:۱۹ - ۰۸ دی ۱۴۰۲

همه ارکان کشور وصل به ناف غزه است/بخاطر تدوین لایحه حجاب شرمنده مردم هستم /حاکمیت شهامت رو در رو شدن با مردم را ندارد

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد نامی آشنا برای جامعه روحانیت است، البته او به واسطه اظهارنظرها و نقدهایی که به ویژه در ماه‌های اخیر نسبت به رفتار حاکمیت داشته و ویدیوهایی سخنرانی‌هایش که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است به چهره‌ای جنجالی تبدیل شده است.

ویدیو این گفت‌وگو را می‌توانید اینجا، کانال یوتیوب و آپارات ببینید

او در ابتدای این گفت‌وگو به این موضوع اشاره داشت که دلیل اتفاق‌های سال گذشته و اعتراض مردم، اصلا موضوع حجاب نبوده است؛ ماجرای اصلی این است که روندی که حاکمیت در پیش گرفته به سمتی می‌رود که بخش مستضعف جامعه به یاس و نا امیدی برسند و حاکمیت هم اینطور نشان داده که نمی خواهد مشکل را حل کند و مردم فکر می‌کنند که به آخر خط رسیده‌اند.

او می‌گوید: وقتی شرایط به این مرحله می‌رسد برخورد آنها متفاوت می‌شود و در این میان، قشر متدین و کسانی که مدافع نظام هستند هم پشت مردم می ایستند و با آنها همدردی می کنند.

همه ارکان کشور وصل به ناف غزه است/بخاطر تدوین لایحه حجاب شرمنده مردم هستم /حاکمیت شهامت رو در رو شدن با مردم را ندارد

اکبرنژاد این را هم اضافه می کند که بارها به حاکمیت هشدار داده شده تا رفتارش را با مردم تغییر دهد. هیچ کس به دنبال ساقط شدن حاکمیت نیست اما حاکمیت باید خود را اصلاح کند اما اتفاقی که افتاده این است که حاکمیت شهامت رو در رو شدن با مردم را ندارد؛ در این زمان انتظارها از مردم این است که با اکثریت رای در انتخابات شرکت کنند.

این استاد دانشگاه تاکید می‌کند: من یک اعتقادی دارم و آن چیزی که کف میدان می‌بینم این است که حاکمیت هنوز هم فکر می کند با حرف درمانی می تواند مسایل را پیش ببرد. یک جاهایی هم تلقین جواب می‌دهد اما راس حاکمیت همچنان حرف درمانی می‌کند و به جای اینکه عمق فاجعه بپذیرد و مشکل را حل کند و فقط می‌گوید بله مشکل هست و داریم کم می‌کنیم. 

مدیر موسسه فقاهت و تمدن اسلامی تصریح می‌کند: شرایط جامعه پس از اتفاق های گذشته و عصبانیت مردم از روحانیت آنقدر زیاد است که من جرات نمی‌کنم با لباس روحانیت بیرون بروم و نگران عکس العمل مردم هستم، کما اینکه شاهد برخوردهای مردم با تعدادی از روحانیون بوده‌ایم.

اکبرنژاد ادامه می‌دهد: جمهوری اسلامی و حاکمیت به جای این رفتارها باید بیاید به مردم بگوید من خادم شما هستم بگویید چیکار کنم و به این صورت به آغوش مردم برگردد، این را هم باید بداند که اولویت مردم شال و روسری نیست و فساد و فقر است.

او درباره رفتار حاکمیت در عرصه بین الملل هم می گوید: مردم ما نشان دادند که می خواهند از مستضعف دفاع کنند اما دفاع بیش از اندازه جمهوری اسلامی از فلسطین آن را دلزده کرده است. مردم را به کجا رساندیم. مسئله فلسطین انگار رکن اصلی و اول جمهوری اسلامی شده است در حالیکه ما در اول انقلاب به مردم کلی وعده دادیم و باید به تعهدات پایبند باشیم.

این استاد دانشگاه می گوید: در جمهوری اسلامی روسای جمهورش بعد از پایان مسوولیتشان ممنوع التصویر می‌شوند و این باعث تضعیف ساختار نظام می‌شود و حاکمیت باید رفتار خود را در همه زمینه ها تغییر دهد.

مدیر موسسه فقاهت و تمدن اسلامی در پاسخ به سکوت علما در برابر رفتار حاکمیت در اتفاق های سال گذشته با مردم و موضوع لایحه حجاب می گوید: من از همین دوربین و تریبون از مردم بخاطر همه این اتفاق ها عذرخواهی می‌کنم؛ من روحانی مردم هستم و اگر الان به آنها خدمت نکنم پس چه زمانی قرار است این کار را انجام دهم.

اکبرنژاد می افزاید: اگر به درد مردم نخوردم این عمامه را باید بردارم . من احساس خطر کردم که وارد این فضای انتقادی شدم اما تحلیل بقیه این است که من از نظام خارج شده‌ام اما من هم نظام و رهبری را دوست دارم و فقط هشدار دادم.

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۲
غیر قابل انتشار : ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
3
6
بسیار عالی... جناب اکبرنژاد لطفا به این مسیر ادامه دهید . مبادا حرفای مزخرف بعضی ها شما رو از مسیر منحرف کند . مردم حقانیت حرفای شما رو به خوبی میفهمند
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
2
3
سلام علیکم
این بنده خدا استاد حوزه میباشد.
البته الان هم در موسسه خودشون تدریس دارند.
کاش یک مناظره بااساتید مختلف باایشان برگزار میکردید.
نکاتی درباره امام خمینی؛آقای خامنه ای؛حجاب و.... داشتند.
خب هرکدام از این مسائل باید جداگانه بحث شود.
مثلا ایشان می‌فرمایند که نقطه مرکزی سیاست های آقای خامنه ای غزه میباشد.
با یک سرچ ساده میتوان این کلام را نقض کرد.
چون تأکیداتی که آقای خامنه ای درباره مسایل داخلی داشتند رو با مسائل غزه وفلسطین مقایسه کنید اصلا قابل قباس نمیباشد.
پس متاسفانه ایشان دقت در بیان مسائل ندارند.
ممنونم
مدیر پایگاه سلام
ممنون که ما را دنبال می کنید
چشم حتما پیشنهاد شما در صورت استقبال مهمانان دیگر اجرایی می شود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی