تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
سفر یک مقام اسرائیلی به آمریکا

آینده مدیریت غزه در پساجنگ

در شرایطی که فشارهای جهانی به اسرائیل و نتانیاهو برای پایان جنگ غزه و بمباران این شهر ادامه دارد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با رون دیرمر وزیر امور استراتژیک اسرائیل، مسایلی چون پایان جنگ اسرائیل و حماس و آینده مدیریت غزه در پساجنگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کد خبر: ۱۶۰۳۸۶
۱۲:۳۱ - ۰۶ دی ۱۴۰۲

آینده مدیریت غزه در پساجنگ

دیدارنیوز: در حالی که سومین ماه بمباران غزه از سوی نیرو‌های اسرائیلی ادامه دارد، رون دیرمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل، سه‌شنبه ۵ دی وارد آمریکا شد، کاخ سفید گوشه‌هایی از این دیدار را فاش کرد.

یک مقام کاخ سفید چهارشنبه ۶ دی اعلام کرد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با دیرمر مسایلی، چون پایان جنگ اسرائیل و حماس و آینده مدیریت غزه در پساجنگ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش «رویترز» این مقام آمریکایی گفت دو طرف همچنین در مورد تلاش‌های بی‌وقفه برای بازگردان گروگان‌های در غزه، انتقال به مرحله دیگری از جنگ و تمرکز بر اهداف باارزش حماس تبادل نظر کردند.

پیشتر، دو مقام اسرائیلی و یک مقام آمریکایی فاش کردند که «رون دیرمر» وزیر امور استراتژیک اسرائیل روز سه شنبه ۶ دی وارد واشنگتن می‌شود تا با مقام‌های کاخ سفید و وزارت امور خارجه درباره برنامه‌های اسرائیل برای کاهش شدت عملیات جنگی و آینده حکومت غزه گفتگو کند.

همچنین یک مقام ارشد آمریکایی توضیح داد، مساله اصلی در تبادل نظر میان دولت بایدن و نتانیاهو «چگونگی پایان دادن کار‌ها در چهارچوب زمانی» بود.

پیش‌بینی می‌شود که دیرمر طرح‌های اسرائیل برای مرحله کاهش جنگ غزه که به باور مقامات اسرائیلی تا پایان ماه ژانویه آغاز می‌شود و چگونگی مدیریت غزه در دوره انتقالی، بحث و گفتگو کند.

همچنین او اشاره کرد، دیرمر همچنین درباره ایده‌ها و برنامه‌های نتانیاهو درباره غزه پس از پایان جنگ از جمله اینکه چه کسی در دراز مدت بر نوار غزه حکومت کند، بحث خواهد کرد.

«اصلاح تشکیلات خودگردان فلسطین»

دولت بایدن پیشتر علنا اعلام کرده بود، می‌خواهد تشکیلات خودگردان فلسطینی نقش اداره غزه را به عهده بگیرد، اما این مقام آمریکایی فاش کرد که نتانیاهو در همان زمان این ایده را رد کرده بود.

در هفته‌های اخیر دیرمر و دیگر مقامات اسرائیلی با همتایان آمریکایی خود درباره تشکیلات خودگردان فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

این مقام اظهار داشت که یک هیئت اسرائیلی به ریاست درور شالوم، افسر سیاست وزارت دفاع، هفته گذشته برای گفتگو درباره مرحله پس از جنگ و تعامل با تشکیلات خودگردان فلسطین از واشینگتن بازدید کرد.

قابل ذکر است که نتانیاهو دوشنبه گذشته نیز توقف جنگ را مجددا رد کرد و گفت: «جنگ غزه تا پایانش فاصله زیادی دارد.»

او همچنین در برابر نمایندگان حزبش (لیکود) در خواست توقف جنگ از سوی دولتش را «گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای» توصیف کرد و با وعده گسترش عملیات نظامی گفت که این تنها راه برای تضمین آزادی گروگان‌ها است.

هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه تاکید کرد، جنگی که از هفت اکتبر آغاز شده حتی پس از نابودی حماس ماه‌ها به طول خواهد انجامید، با توجه به اینکه «محلول جادویی و راه مختصری برای پایان دادن به جنگ وجود ندارد.»

به نقل از العربیه، در حالی که آمریکا و برخی از کشور‌های غربی و عربی بر برقراری آتش‌بس و کاهش خسارت غیرنظامیان فشار می‌‎آورند، به ویژه که آخرین آمار تعداد کشته‌شدگان فلسطینی به بیش از ۲۰۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی