تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد و موشک حوثی‌ها

ارتش آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرد که پهپاد‌ها و موشک‌های متعددی را که از سوی حوثی‌ها شلیک شده بود در جنوب دریای سرخ رهگیری و خنثی کرده است.

کد خبر: ۱۶۰۳۷۹
۱۱:۲۲ - ۰۶ دی ۱۴۰۲

ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد و موشک حوثی‌ها

دیدارنیوز: ایالات متحده آمریکا در این منطقه استراتژیک جهان در کنار یک ائتلاف بین‌المللی برای محافظت از عبور و مرور امن دریایی در برابر حملات حوثی‌ها گشت زنی می‌کند.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا [سنتکام]گفت که نیرو‌های مسلح آمریکا مستقر در منطقه، ۱۲ پهپاد تهاجمی، سه موشک بالستیک و دو موشک کروز را در جنوب دریای سرخ که از سوی حوثی‌ها شلیک شده بود سرنگون کردند.

سنتکام افزود که برخی از این رهگیری‌ها از سوی هواپیما‌های جنگی که در محل حضور داشتند انجام شد.

سنتکام همچنین گفت که هیچ آسیبی به شناور‌های حاضر در منطقه وارد نشده است.

با این حال شورشیان حوثی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عملیاتی هدفمند را علیه یک کشتی تجاری» با نام «ام اس سی یونایتد» انجام داده‌اند و «پهپاد‌هایی را علیه اهداف نظامی» در جنوب اسرائیل شلیک کرده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که «یک شی هوایی متخاصم» را که به سمت خاک آنها در حرکت بود رهگیری کرده است.

حوثی‌ها در همبستگی با غزه از زمان آغاز جنگ در هفت اکتبر بین حماس و اسرائیل حملات خود را در دریای سرخ افزایش داده‌اند.

چندین موشک و پهپاد در هفته‌های اخیر از سوی ناو‌های آمریکایی، فرانسوی و بریتانیایی که در حال گشت‌زنی در این منطقه بودند سرنگون شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی