تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

این خودروها سال آینده مالیات می‌دهند!

طبق بندی در لایحه بودجه سال آینده (۱۴۰۳) صاحبان انواع خودرو‌های سواری و وانت دوکابین که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان باشد، به میزان مازاد بر مبلغ مذکور، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد خواهند بود.

کد خبر: ۱۶۰۳۲۷
۱۰:۵۶ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

این خودروها سال آینده مالیات می‌دهند!

دیدارنیوز: بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ١۴٠٣ که به تصویب نمایندگان مجلس رسید، در سال آینده، صاحبان انواع خودرو‌های سواری و وانت دوکابین که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان باشد، به میزان مازاد بر مبلغ مذکور، مشمول پرداخت مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد خواهند بود.

به نقل از ایسنا، بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، تقدیمی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی، خودرو‌های سواری و وانت‌های دوکابین اشخاص (حقیقی و حقوقیِ غیردولتی) که ارزشی بالغ بر سه میلیارد تومان داشته باشند، سال آینده، نسبت به مازاد این مبلغ، سالانه مشمول مالیات به نرخ یک درصد خواهند بود.

با توجه به اینکه این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس رسید؛ در سال ١۴٠٣ خودرو‌های با ارزش بالغ بر سه میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.

بر اساس بند «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ١۴٠٣ که به موضوع عوارض و مالیات بخش‌های مختلف باز مرتبط است، انواع خودروی سواری و وانت دو کابین (اتاق) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقیِ غیر دولتی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از ۳۰ میلیارد ریال است، نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱%) خواهند بود.

طبق این مصوبه، مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند از لایحه، قیمت روز خودرو تعیین شده که توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین خواهد شد؛ سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو متقضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور که می‌بایست تا پایان خرداد ماه به صورت برخط به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شود، به اطلاع اشخاص مشمول رسانده و ارائه کند.

در بخش «ذ» این تبصره، میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد (موضوع ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۱۳۸۰) به مبلغ ۵۷ میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول مالیات سالانه مالیات بر درآمد مشاغل به میزان ۷۵ میلیون تومان تعیین خواهد شد.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودرو‌های تحت تملک خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی