تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

نگران بمباران مستمر غزه هستیم

در هشتادویکمین روز از جنگ خونین میان گروه حماس و اسرائیل، بمباران غزه و تهاجم زمینی ارتش اسرائیل در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی همچنان ادامه دارد و بمباران منازل مسکونی اردوگاه المغازی جنایت دیگری را رقم زد. همچنین سیف ماغانغو، سخنگوی اداره حقوق بشر سازمان ملل گفته ما شدیدا نگران بمباران مستمر غزه توسط نیرو‌های اسرائیلی هستیم.

کد خبر: ۱۶۰۳۰۶
۰۸:۲۲ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو: اول نابودی حماس، بعد صلح!

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد هشتادویکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۱۹:۵۰/ «نگرانی شدید» سازمان ملل از حملات اسرائیل به نواحی مرکزی نوار غزه

سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد که از ادامه بمباران نوار غزه توسط اسرائیل «به شدت نگران» است و از نیرو‌های اسرائیلی خواست تا تمام اقدامات لازم را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهند.

به نقل از یورونیوز، سیف ماغانغو، سخنگوی اداره حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: «ما شدیدا نگران بمباران مستمر غزه توسط نیرو‌های اسرائیلی هستیم... همه حملات باید کاملا از اصول حقوق بشردوستانه بین‌المللی از جمله تمایز قائل شدن [بین نظامیان و غیرنظامیان]، تناسب و اتخاذ احتیاط پیروی کنند.»

ساعت: ۱۷:۰۹/ حداقل ۲۰۹۱۵ کشته در غزه

بر اساس بیانیه اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، تلفات ناشی از حملات اسرائیل به نوار غزه به حداقل ۲۰۹۱۵ کشته و ۵۴۹۱۸ مجروح از ۷ اکتبر افزایش یافته است.

همچنین در این بیانیه آمده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۱ نفر کشته و ۳۸۲ نفر زخمی شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو: اول نابودی حماس، بعد صلح!

ساعت: ۱۴:۱۶/ ادعای نتانیاهو: تا زمانی که حماس نابود نشود، صلحی در کار نخواهد بود

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه مدعی شد که صلح تنها در صورت نابودی حماس، غیرنظامی شدن اراضی و محو افراط‌گرایی در جامعه فلسطینی در غزه می‌تواند محقق شود.

به نقل از یورونیوز، نتانیاهو در مقاله‌ای که در نشریه وال استریت ژورنال آمریکا منتشر کرد، این اهداف را «سه شرط لازم برای صلح بین اسرائیل و همسایگان فلسطینی‌اش در غزه» خواند و گفت غیرنظامی شدن اراضی غزه «نیازمند ایجاد یک منطقه امنیتی موقت در اطراف» به عنوان حائل است.

او همچنین اضافه کرد: «در آینده قابل پیش‌بینی، اسرائیل باید مسئولیت اصلی امنیتی غزه را حفظ کند.»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ هیچ جایی در امان نیست

ساعت: ۱۳:۵۵/ اسرائیل، حماس و جهاد اسلامی طرح آتش‌بس پیشنهادی مصر را رد کردند

منابع امنیتی در مصر به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که حماس و جهاد اسلامی پیشنهاد قاهره را مبنی بر واگذاری قدرت در نوار غزه در ازای آتش‌بس دائمی رد کرده‌اند.

مصر به جای یک طرح موقت با حمایت میانجی‌گران قطری، یک «چشم‌انداز» پیشنهاد کرده بود که شامل وقفه در جنگ در ازای آزادی بیشتر گروگان‌ها و توافقی گسترده‌تر برای آتش‌بس دائمی همراه با تجدید نظر در حکومت غزه می‌شد.

این منابع گفته‌اند که مصر خواهان برگزاری انتخابات مجدد در نوار غزه شده، با این تضمین به حماس که اعضایش تحت تعقیب یا پیگرد قرار نخواهند گرفت. با این حال این گروه اسلام‌گرا هرگونه امتیازی به جز آزادی گروگان‌ها را رد کرد.

مقامات حماس و جهاد اسلامی گفته‌اند که مصر «مجموعه‌ای از ایده‌ها» را ارائه داده است، با این حال آنان محتوای این مذاکرات را تکذیب کرده‌اند.

بتسالل اسموتریچ، وزیر اقتصاد اسرائیل، نیز پیشنهاد مصر را رد کرده و گفته است کابینه جنگ این کشور «هیچ تعهدی» برای پایان دادن به جنگ نمی‌پذیرد.

ساعت: ۰۹:۱۶/ سازمان ملل: هیچ جایی در غزه در امان نیست

به نقل از ایسنا، رئیس تیم دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی گفت که هیچ مکانی در غزه از حملات اسرائیل در امان نیست.

جما کانل، رئیس تیم دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در سخنانی گفت: فلسطینی‌ها در غزه از منطقه‌ای به منطقه دیگر آواره شده‌اند، اما در امان نیستند.

ساعت: ۰۹:۰۵/ اسرائیل می‌گوید دو سرباز دیگر در درگیری در غزه کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شدند

ارتش اسرائیل مدعی شد این سربازان ۲۴ و ۲۵ ساله، نیرو‌های ذخیره بودند و هر دو در درگیری‌های روز دوشنبه در جنوب غزه کشته شدند.

ارتش اسرائیل همچنین گفت که دو سرباز از گردان ۸۲ اسرائیل و یک افسر از گردان ۷۵ نیز در درگیری در جنوب غزه زخمی شدند و یک نفر دیگر در شمال نوار غزه زخمی شد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی

ساعت: ۰۸:۰۲/ حملات راکتی القدس به شهرک‌های اسرائیلی

به نقل از تسنیم، وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲۵ مورد جنایت کشتار جمعی علیه خانواده‌های فلسطینی شدند که ۲۵۰ شهید و ۵۰۰ مجروح به جا گذاشت.

گردان‌های قدس اعلام کرد در پاسخ به جنایت‌های اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه، شهر اشغالی عسقلان و چند شهرک صهیونیست نشین دیگر را در مجاورت نوار غزه هدف حملات سنگین راکتی قرار داده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حملات راکتی به شهرک‌های اسرائیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی