تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
علیرضا دبیر می‌گوید یک عده می‌خواهند با شومنی سرمربی تیم ملی شوند

جنجال حواله خودرو؛ کشتی‌گیران وارد گود شدند!

پس از حواشی و جنجال مربوط به حواله واردات خودرو برای بازیکنان تیم ملی فوتبال، علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی از درخواست این فدراسیون برای در نظر گرفتن حواله واردات خودرو برای ۲۱ کشتی‌گیر و مربی تیم ملی خبر داد.

کد خبر: ۱۶۰۲۹۸
۱۸:۳۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

جنجال حواله خودرو؛ کشتی‌گیران وارد گود شدند!

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون کشتی از درخواست فدراسیون کشتی برای در نظر گرفتن حواله واردات خودرو برای ۲۱ کشتی‌گیر و مربی تیم ملی خبر داد.

علیرضا دبیر در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی شهید قربانی دستجردی گفت: تیم‌های ملی در اردو هستند و طبق چرخه مشخص است کدام نفرات باید به کرواسی بروند، با وزارت امور خارجه هم صحبت کردیم که ویزای تیم هم بیاید، چون همین الآن هم دیر شده است. همه چیز در چرخه انتخابی تیم ملی مشخص است. همه چیز را از قبل نوشتیم و همه تکلیف خود را می‌دانند. طبق چرخه نفرات به اردو دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: اردو هم حریف تمرینی می‌خواهد و هم کشتی‌گیر جوان؛ کسی را که بالای ۳۰ سال است و در چرخه هم نیست، چرا باید به اردو بیاوریم؟ به‌جای او یک جوان ۱۸‌ــ ۱۹ ساله می‌آوریم، با دید آینده‌محوری. هم کشتی‌گیران هم مربیان و هم خبرنگاران قبل از اظهارنظر چرخه را بخوانند. نفراتی که دعوت به اردو می‌شوند باید کسانی باشند که شانس حضور در المپیک یا اگر جهانی اوزان غیرالمپیکی برگزار شود، را دارند. فلسفه اردو این است، دوستان نقد می‌کردند چرخه را نخواندند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره موضوع بحث‌برانگیز ابطال حواله واردات خودروی فوتبالیست‌ها خاطرنشان کرد: این‌که فوتبالیست‌ها گرفتند حقشان هست، آن‌ها زحمت می‌کشند و باعث افتخارند؛ پرچم کشور را بالا می‌برند، ولی اگر از همان اول همه را می‌دیدند این اتفاق نمی‌افتاد. آن‌ها حقشان هست، ولی جایگاه کشتی در مدال‌آوری مشخص است، بازی‌های آسیایی را نگاه کنید. چه زمانی که ورزش کردم و چه حالا، در مورد خودم نگفتم، ولی همان موقع که خودرو به فوتبالیست‌ها دادند گفتم "کار بزرگی کردید و نوش جانشان، ولی کاش رشته‌های دیگر را هم می‌دیدید و این بحث‌ها را مدیریت می‌کردید."، ما هم نامه‌ای نوشتیم و ۲۱ کشتی‌گیر و مربی را معرفی کردیم تا به آن‌ها هم حواله خودرو داده شود.

دبیر همچنین درمورد جدایی پژمان درستکار از تیم ملی کشتی آزاد گفت: مسیری داریم که آن را جلو می‌بریم. درستکار را جزو چند مربی خوب ایران می‌دانم و هنوزم از نظر من جزو بهترین مربیان ایران است، نظر من عوض نمی‌شود، اما فکر می‌کنم خود آقا پژمان باید توضیح دهد که چرا استعفا کرد. دیدم چند جا نوشتند او استعفا نکرده است، اما استعفای کتبی‌اش هست و خودش توضیح دهد، من هم نمی‌دانم، اما به‌عنوان مدیر باید تصمیم می‌گرفتم، هنوز هم خیلی قبولش دارم.

وی درباره انتخاب محسن کاوه تصریح کرد: او را هم خیلی قبول دارم، من یکی از شاگردان محسن کاوه بودم. اتفاقی باید در کشتی ایران بیفتد. با غلامرضا محمدی و کاوه صحبت کردم، ما باید کاری کنیم که سرمربیگری تیم ملی رقابتی شود. یک عده می‌خواهند با شومنی سرمربی تیم ملی شوند. سر علی دبیر کلاه نمی‌رود حداقل در این یک مورد، با شومنی نمی‌شود، تا روزی که من هستم تا کسی کمک نایستد در هیچ رده‌ای او را به‌عنوان سرمربی انتخاب نمی‌کنم، مگر می‌شود یک کشتی‌گیر یکدفعه به المپیک برود؟ باید رده‌ها را طی کند، مربیگری هم همین است، یک‌سری از قهرمانان که روحیه‌شان لطیف است وقتی از کشتی می‌روند توقع نه شنیدن ندارند، این کمک‌مربی بودن تحمل نه شنیدن را به آن‌ها یاد می‌دهد. امیدوار هستیم به دوره‌ای برسیم که آن‌قدر دست‌مان باز شود و گزینه داشته باشیم که گیر کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد افتتاح مجموعه شهید دستجردی در شادآباد عنوان کرد: این ساخت‌وساز‌ها کار فدراسیون کشتی نیست، ولی سکان کشتی دست من است، خوب یا بد، اما من نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم، این کار اداره‌کل‌هاست، آن‌ها باید بسازند، ولی نمی‌توانیم از این کار ساده بگذریم، باید در محلات کم‌برخوردار بسازیم. این دومین مجموعه بود، سه مجموعه دیگر هم در تهران داریم. مازندران را هم آمار گرفتم در ۶ ماه گذشته کلی سالن راه انداختند. رئیس هیئت‌ها باید کشتی را توسعه دهند. قبلاً هم گفته بودم کشتی دو مشکل دارد؛ هیئت‌های کم‌کار و مربیان کم‌سواد. باید در راستای دانش‌افزایی هم کار کنیم. هیئت‌ها سالن بگیرند از همه جا و در اختیار مربیان بگذارند و ما هم دانش‌افزایی کنیم که کشتی چهار سال بعد با اقتدار قهرمان جهان شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی