تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.
جلیل رحیمی جهان ابادی عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

دوستی پرهزینه با روسیه؛ «عذرخواهی مسکو یا کاهش روابط»

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسون امنیت ملی مجلس در خصوص مواضع ضدایرانی روسیه در رابطه با جزایر سه گانه کشورمان گفت: اگر روسیه می‌خواهد در منطقه خلیج فارس نفوذ کند و با کشور‌های عربی روابط اقتصادی داشته باشد، در اختیار خودش است، اما اینکه بخواهد ایران را قربانی کند، دستگاه دیپلماسی نباید این اجازه را بدهد و باید به جد با روسیه وارد گفتگو شود و به طور شفاف اعلام کند که اگر روسیه عذرخواهی نکند و مواضع خودش را تغییر ندهد، سطح روابطمان با این کشور را کاهش می‌دهیم؛ ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم.

کد خبر: ۱۶۰۲۹۳
۱۷:۰۸ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

دوستی پرهزینه با روسیه!

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص مواضع روسیه در رابطه با جزایر سه گانه ایران، گفت: علی رغم روابط گسترده و وسیعی که با روسیه داریم، اما این کشور درخصوص منافع و امنیت ما در حوزه خلیج فارس، تعمدا رفتار‌هایی انجام می‌دهد که هم به ضرر روسیه است و هم به امنیت منطقه آسیب می‌رساند.

بخش‌هایی از گفت و گوی جهان آبادی با شفقنا را در ادامه می‌خوانید:

«اولین بار که روسیه این مواضع را در خصوص جزایر سه گانه اتخاذ کرد، ما آن را به حساب خطا و عدم توجه دستگاه دیپلماسی این کشور گذاشتیم که باعث شد مجددا همین مواضع را تکرار کند و وقتی خطایی ۲ بار تکرار می‌شود، به معنای تعمدی بودن آن است.

اگر روسیه می‌خواهد در منطقه خلیج فارس نفوذ کند و با کشور‌های عربی روابط اقتصادی داشته باشد، در اختیار خودش است، اما اینکه بخواهد ایران را قربانی کند، دستگاه دیپلماسی نباید این اجازه را بدهد و باید به جد با روسیه وارد گفتگو شود و به طور شفاف اعلام کند که اگر روسیه عذرخواهی نکند و مواضع خودش را تغییر ندهد، سطح روابطمان با این کشور را کاهش می‌دهیم؛ ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

مواضع دولت‌ها اثری بر تمامیت ارضی ایران نخواهد داشت؛ اما تکرار آن از سوی قدرت بزرگ منطقه ای، اشتباه بزرگی است و اگر به دنبال چالش بین ما و کشور‌های عربی است، رفتار نادرستی است چراکه ما قصد چالش با کشوری را نداریم و این توانایی را داریم که نه تنها از یک جزیره، بلکه از یک وجب خاک کشور هم دفاع کنیم؛ بنابراین انتظار ما از روسیه که با ما روابط عمیق و استراتژیک دارد این است که رفتار نادرست خودش را سریعا اصلاح کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی