تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد

«گرسنگی» ساکنان غزه را از پا درمی‌آورد

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه آوارگانی که به بیمارستان «الشفا» پناه آورده‌اند از گرسنگی رنج می‌برند، هشدار داد که خطر گرسنگی واقعی است و تمام غزه را فراگرفته است.

کد خبر: ۱۶۰۲۸۴
۱۳:۴۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

«گرسنگی» ساکنان غزه را از پا درمی‌آورد

دیدارنیوز: در حالی که جنگ و درگیری شدید در نوار غزه در روز دوشنبه ۴ دی‌ماه میان ارتش اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی ادامه دارد، تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بر ضرورت کمک‌های فوری غذایی و دارویی برای ساکنان غزه تاکید کرد.

آدهانوم گفت اعضای ماموریت مشترک این سازمان و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هنگام بازرسی از چهار بیمارستان در شمال نوار غزه، از جمله بیمارستان «الشفا» به دلیل گرسنگی حاد، احساس ناامیدی شدیدی کردند.

او با اشاره به اینکه آوارگانی که به بیمارستان «الشفا» پناه آورده‌اند از گرسنگی رنج می‌برند، هشدار داد که خطر گرسنگی واقعی است و تمام غزه را فراگرفته است.

آدهانوم تاکید کرد، این سازمان به حمایت از توانمندی‌های بیمارستان «الشفا» و سایر مراکز بهداشتی در نوار ادامه خواهد داد تا بتوانند مراقبت‌های پزشکی لازم را ارائه دهند.

همچنین صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد، خطر مرگ ناشی بر اثر گرسنگی در غزه به واقعیت تبدیل شده است.

یونیسف همچنین توضیح داد کودکان و خانواده‌ها با خشونت و محرومیت مواجه هستند و خواست کمک‎های بشردوستانه سریع و ایمن بدون هیچ مانعی به غزه برسد.

یونیسف اعلام کرد بیش از ۸۰% کودکان غزه از فقر غذایی حاد رنج می‌برند و این در سایه جنگ و محاصره ۸۰ روزه بر نوار است.

به نقل از العربیه، این سازمان بر اساس برآورده‌های خود هشدار داد، در هفته‌های آینده دست‌کم ده هزار کودک زیر پنج سال به بدترین سوء تغذیه که زندگی آن‌ها را تهدید می‌کند دچار خواهند شد و به غذا‌های درمانی نیاز خواهند داشت.

اسرائیل محاصره خود بر نوار غزه را از زمان حمله غافلگیرانه حماس در هفت اکتبر آغاز کرد و بخش بزرگی از نوار غزه را در حملات هوایی و زمینی با خاک یکسان کرد.

مقامات غزه می‌گویند حمله اسرائیل باعث کشته شدن ۲۰۵۰۰ نفر شده که اکثریت آن‌ها کودک و زن هستند و معتقدند هزاران نفر دیگر زیر آوار دفن شدند.

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه آواره شده‌اند و سازمان ملل اعلام کرده که شرایط در نوار غزه فاجعه‌بار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی