تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
کارگران داخل کارخانه خودکشی کرده‌اند تا مدیران نگویند دلیل آن مشکلات خانوادگی بوده!

روایتی شوکه‌کننده از خودکشی کارگران پتروشیمی ایلام +ویدیو

یک رسانه در گزارشی شوکه‌کننده و تاسف‌بار به خودکشی‌های سریالی کاگران پتروشیمی ایلام پرداخته و از علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خواسته تا این به پرونده ورود کند.

کد خبر: ۱۶۰۲۸۱
۱۲:۵۷ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

روایتی شوکه‌کننده از خودکشی کارگران پتروشیمی ایلام +ویدیو

دیدارنیوز: انتظار می‌رود که علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به پرونده پتروشیمی ایلام ورود کند و علل این خودکشی‌های سریالی را بررسی و گره از کار کارگران پتروشیمی ایلام باز کند و به دو راهی مرگ و زندگی در این پتروشیمی پایان دهد.

به نقل از انرژی پرس، پنجشنبه ۳۰ام آذرماه، پس از آنکه به ۱۳ کارگر پتروشیمی ایلام گفتند که دیگر نیازی به آن‌ها ندارند و اخراجند، دو تن از آن‌ها داخل کارخانه خود را به دار آویختند که خوشبختانه نجات یافته‌اند.

کارگران می‌گویند داخل کارخانه خودکشی کرده‌اند تا مدیران نگویند دلیلِ خودکشی‌شان، مشکلاتِ خانوادگی بوده است.

کارگران پتروشیمی ایلام در مصاحبه با ایلنا گفته‌اند که برای جلب توجه خودکشی نمی‌کنند. همه‌ راه‌ها را رفته‌اند و راهی برای آن‌ها باقی نمانده است. کارگران در نبرد با مرگ گاهی شکست می‌خورند، به همین دلیل است که اکثر آن‌ها وصیت‌نامه خود را نوشته‌اند.

به گفته‌ مدیر روابط عمومی پتروشیمی ایلام، تاکنون این شرکت برای تعدیل نیروی انسانی اقدام به اخراج هیچ کارگری نکرده است. دوکارگری که در شرکت پیمانکاری «نورهان صنایع» قصد خودکشی داشته‌اند، ارتباط مستقیم کاری با شرکت پتروشیمی ایلام نداشته‌اند و نیروی پیمانکاری بوده‌اند.

پرونده خودکشی کارگران پتروشیمی ایلام باید در سطح ملی بررسی و پیگیری کرد.

پتروشیمی ایلام سال ۹۹ به بهره‌برداری رسیده و بزرگترین مالک آن هلدینگ خلیج فارس است. این پتروشیمی الفینی به‌دلیل مشکل تامین خوراک با ۴۰تا ۵۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید می‌کند.

با این ظرفیت تولید، پتروشیمی ایلام به ورشکستگی کامل خواهد رسید و قادر به بازپرداخت بدهی‌های سنگین خود نیز نخواهد بود.

به گفته‌ مدیران پتروشیمی ایلام، این شرکت ۸۰۰ نیروی مازاد دارد که برخی از مشکلات به‌جود آمده نیز به همین دلیل است.

انتظار آن می‌رود که علی عسکری، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به پرونده پتروشیمی ایلام ورود کند و علل این خودکشی‌های سریالی را بررسی و گره از کار کارگران پتروشیمی ایلام باز کند و به دو راهی مرگ و زندگی در این پتروشیمی پایان دهد.

حل مشکل تامین خوراک، افزایش ظرفیت تولید، حذف پیمانکاران و عقد قرارداد مستقیم با شرکت، می‌تواند کلید حل مشکلات مدیران و کارگران پتروشیمی ایلام باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی