تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد

لایحه جنجالی حجاب دوباره به مجلس برگشت

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از رد دوباره لایحه جنجالی حجاب و عفاف خبر داد و گفت: هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.

کد خبر: ۱۶۰۲۷۴
۱۱:۲۶ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

شورای نگهبان دوباره لایحه جنجالی حجاب را رد کرد

دیدارنیوز: سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به باقی ماندن برخی ایرادات و ابهامات در لایحه عفاف و حجاب، این لایحه برای اعمال اصلاحات لازم بار دیگر به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه موسوم به عفاف و حجاب گفت: شورای نگهبان نسبت به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مرحله قبل ایرادات و ابهامات متعددی را داشت که مجلس در جلسات خود این موارد را اصلاح کرد و ما مجددا این لایحه را در دستور کار شورای نگهبان قرار دادیم و با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که بسیاری از ایرادات و ابهامات برطرف شده است.

وی افزود: با این حال هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هر زمان که مجلس همین ایرادات و ابهامات باقی مانده را اصلاح کند ما نیز لایحه اصلاح شده را مجدداً بررسی و نظر نهایی شورای نگهبان را اعلام خواهیم کرد.

رد دوباره برخی مواد لایحه عفاف و حجاب از سوی شورای نگهبان در شرایطی است که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه قبلی خود که ۲۱ آذر برگزار شد، مصوبه اصلاحی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه عفاف و حجاب را مغایر با سیاست‌های کلی نظام ندانسته و تایید کرده بود.

مطلب مرتبط:

انتقاد یک فعال سیاسی از لایحه حجاب؛ بیشتر جرم‌زا است تا حل‌کننده مشکلات

بیات: در لایحه عفاف‌ و حجاب،حقوق اساسی مردم نادیده گرفته شد/ قدوسی: قانون اساسی در دوران سیطره فقها برحقوقدانان نوشته شد

مجمع تشخیص، لایحه حجاب را با اصلاحاتی تایید کرد

رحمت‌الله‌ بیگدلی: حجاب مهسا امینی آرزوی امروز حکومت است/اجبار حجاب، بی‌دینی را رواج می‌دهد/ منع ورود زنان به استادیوم احمقانه‌است

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی