تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
دیدار امیرعبداللهیان با امیرخان متقی

مقام طالبان در تهران؛ تاکید بر حل مسایل آبی و مرزی

در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور افغانستان (طالبان) بر ضرورت حل مسایل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و .. تاکید شد.

کد خبر: ۱۶۰۲۵۵
۰۸:۱۲ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

امیرعبداللهیان

دیدارنیوز: امیرخان متقی سرپرست وزارت امور افغانستان و هیات همراه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از رسانه وزارت خارجه، در این ملاقات وزیر امورخارجه کشورمان پس از اظهارات امیر خان متقی در خصوص اهمیت برگزاری همایش فلسطین در تهران و تقدیر از ابتکار ارزنده جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌ها و کشور‌ها دچار انفعال شده اند، در اظهاراتی از همراهی و مشارکت فعال امیرخان متقی و هیات همراه در این کنفرانس فلسطین تشکر نمود.

امیرعبداللهیان پس از بیان آخرین تحولات غزه و نسل کشی در غزه و تاکید بر ضرورت همکاری همه کشور‌های مسلمان و آزادیخواه در کمک به مردم فلسطین، به روابط دو جانبه ایران و افغانستان پرداخت و این روابط را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خوانده و تعامل دو کشور در حوزه‌های متنوع را مهم ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت حل مسائل موجود بین دو کشور از جمله مرز، آب و … تاکید و ابراز امیدواری کرد مسوولان هیات حاکمه افغانستان به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود دراین زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

امیرعبداللهیان

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار با استقبال از مواضع اصولی کشورمان در قبال ملت مظلوم فلسطین بر ضرورت و تداوم حمایت از مقاومت و جهاد مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست تا دستیابی به پیروز نهایی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتقا مناسبات دوجانبه، موضوعات مختلف در مناسبات دوجانبه را طرح و بر ضرورت ادامه تعاملات دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی