تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
انتقاد رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس از بی‌توجهی مسئولان در تعیین نرخ دستمزد کارگران و بازنشستگان

دولت و مجلس باید شکاف میزان دستمزد و نرخ تورم را کاهش دهند

زهرا درویشی، رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس گفت: دولت و مجلس باید هر چه سریعتر شکاف میزان دستمزد و نرخ تورم میان گروه کارگران و بازنشستگان را کاهش دهند.

کد خبر: ۱۶۰۲۱۴
۰۹:۴۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

انتقاد از بی توجهی مسئولان در تعیین نرخ دستمزد کارگران و بازنشستگان

دیدارنیوز: رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس با اشاره به گرانی اقلام خوراکی و ناکافی بودن در آمد این قشر، گفت: کارگران اگر قصد داشته باشند یک شب را با خانواده خود کنار هم و از غذا و میوه درجه یک برخوردار باشند باید بیشتر حقوق شان را هزینه کنند.

زهرا درویشی با اشاره به اینکه خرج و مخارج شب یلدا سبب می‌شود تا کارگران بقیه مدت را با منابع مالی و با مشکل سپری کنند، افزود: از همین رو این مشکلات و چالش‌ها سبب می‌شود که تعامل درون خانواده کم شود و ارتباط عاطفی و خانوادگی به سردی پیش رود و در نهایت نیاز اساسی خانواده کارگران که همراه با رفتار عاطفی و علاقه است تامین نخواهد شد و سلامتی جسمی و روانی این گروه به مخاطره می‌افتد.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز بر لزوم توجه دولت و مجلس به نیاز اولیه کارگران و بازنشستگان تاکید کرد و ادامه داد: دولت باید هر چه سریع‌تر به مشکلات و چالش‌های زندگی و معیشت کارگران و بازنشستگان توجه کند تا این قشر بیش از این دچار آسیب پذیری، فقر و کمبود مواد غذایی نشوند.

درویشی با بیان اینکه دغدغه معیشت، مسکن، دارو و درمان و هزینه گزاف ویزیت دارو و معالجات پزشکی و ... گروهی از بازنشستگان و کارگران را از زندگی مایوس کرده است، بیان کرد: کارگران و بازنشستگان مجبورند در شرایط بیماری سخت و یا کهولت سن همچنان کار کنند و از درمان و سلامتی دور بمانند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس در ادامه با انتقاد از بی توجهی مسئولان در تعیین نرخ دستمزد کارگران و بازنشستگان در جلسات شورایعالی کار و ... بیان کرد: دولتمردان و مسئولان بدون توجه به معضلات و پیچیدگی اقتصادی متاسفانه در آخر سال جلسه تعیین دستمزد با اندک افزایش غیر منطقی و بدون توجه به ماده ۹۶ و ۴۱ قانون کار و تامین اجتماعی و ... سبد معیشت و نرخ تورم میزان دستمزد کارگران و بازنشستگان را تعیین و مشخص می‌کنند و به این قشر تلاشگر و زحمت کش که همواره مهمان سفره خود هستند و از منابع ملی و درآمد دولت استفاده نمی‌کنند؛ بی توجهی می‌کنند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه انتظار مسئولان مبنی بر حضور و مشارکت کارگران و بازنشستگان در انتخابات در شرایطی که نمایندگان مجلس کمترین توجه را به این قشر داشته‌اند امری منطقی نیست، تصریح کرد: کارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی که در مجموعه‌های تولیدی و از طرفی سلحشوران جبهه نبرد حق علیه باطل و اکثرا جزء خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید از ظرفیت نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، بازنشستگان، بخش صنوف قانونی که بهترین مشاوران با کمترین توقع استفاده کند، گفت: نماینده کارگران و بازنشستگان به جهت انتظارات مخاطبین خود و تورم و گرانی و ... مورد اهانت قرار می‌گیرد، در حالی که چنانچه خدمات دهی به موقع انجام شود و به دستمزد و مقام و منزلت آن‌ها توجه شود؛ فعالان جامعه کار به آینده امیدوار و بیمه پردازی افزایش پیدا می‌کند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز با اشاره به اینکه جمعیت بیمه پرداز در صندوق تامین اجتماعی و بر اساس عدالت بیمه‌ای باید به حق خود برسند، ادامه داد: جهت حل مشکل صندوق سازمان و مترادف بودن منابع و مصارف آن دولت باید با سود مرکب، بدهی خود را به این صندوق بپردازد و در این رابطه کوتاهی نکنند تا در بخش سرمایه گذاری و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی سازمان بتواند فعالیت خود را توسعه و به منابع مالی کافی برسد و پاسخگوی جامعه هدف خود باشد.

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس با اشاره به اینکه خانواده جایگاه رفیع در نظام تربیتی و شخصیت بخشی به انسان داشته است از آن به عنوان تاثیر گذار‌ترین نهاد اجتماعی در تشکیل هویت انسانی و فرهنگی نام برد و ادامه داد: رفتار اعضای خانواده در اجتماع بازتاب انعکاس نوع تربیت و حساسیت والدین به روابط اجتماعی و نحوه تعامل آنان با دیگران است، همچنین بازنشستگی، عقلانیت مبتنی بر علم و تجربه است، بازنشستگی فصل نتیجه گیری و تکریم بازنشستگان با احترام و بهره مندی از تجربیات آنان است و روز به روز جامعه ایران بر جمعیت مسن افزوده می‌شود.

درویشی با اشاره به اینکه هنوز برنامه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان وجود ندارد و تفریح این قشر به نشستن روی نیمکت‌های پارک آن هم در فصل بهار و تابستان است، خلاصه می‌شود، بیان کرد: دولتمردان و مسئولان باید فکر اساسی برای تحکیم خانواده آن‌ها و تکریم بازنشستگان اتخاذ کنند و انتظار ما این است که دولت به مسائل مهم این قشر ورود کرده و نسبت به آنچه که تاکنون نشده فکری عاجل کند.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز با بیان اینکه دولت و مجلس باید هر چه سریعتر شکاف میزان دستمزد و نرخ تورم میان گروه کارگران و بازنشستگان را کاهش دهند، افزود: دولت برای سلامتی روح و روان و جسم و تکریم و احترام به آن‌ها باید خانه بازنشستگان با امکانات ورزشی، تفریحی، درمانی بسازد و تور‌های سیاحتی و گردشگری را افزایش تا کشور که روز به روز افراد سالمند در آن زیاد می‌شود دچار افسردگی و انفعال نشود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی