تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

انتخابات به سبک روسیه؛ درخواست «دونتسووا» برای مبارزه با پوتین رد شد

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه درخواست نامزدی یکاترینا دونتسووا، روزنامه نگار و سیاستمدار صلح‌طلب را به دلیل آنچه که «وجود اشتباهاتی در اسناد ارائه شده» خوانده شده، رد کرد.

کد خبر: ۱۶۰۱۹۸
۲۰:۰۱ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

انتخابات به سبک روسیه؛ درخواست برای مبارزه با پوتین رد شد

دیدارنیوز: کمیسیون انتخاباتی روسیه ضمن رد درخواست نامزدی یکاترینا دونتسووا به وجود اشتباهاتی در اسناد ارائه شده توسط این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی صلح‌طلب هنگام ثبت نام اشاره کرده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز شنبه درخواست نامزدی یکاترینا دونتسووا، روزنامه نگار و نماینده سابق شورا‌های محلی در مسکو را رد کرد.

دونتسووا که از حدود دو سال پیش کنشگری برای دموکراسی در کشورش و نیز تلاش برای پایان جنگ در اوکراین را آغاز کرده است روز پنجشنبه گذشته رسما مدارک لازم برای ثبت درخواست نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را به کمیسیون مرکزی انتخابات در مسکو ارائه کرده بود.

به گزارش تلویزیون دولتی روسیه، کمیسیون انتخاباتی ضمن رد درخواست نامزدی یکاترینا دونتسووا به وجود اشتباهاتی در اسناد ارائه شده توسط وی هنگام ثبت نام اشاره کرده است.

ایلا پامفیلووا، رئیس کمیسیون انتخاباتی روسیه نیز در همین خصوص یادآور شده است که درخواست نامزدی این فعال سیاسی ۴۰ ساله برای انتخابات ریاست جمهوری مارس آینده به اتفاق آرا رد شده است.

یکاترینا دونتسووا پس از مطلع شدن از رد درخواست نامزدی‌اش در گفتگو با خبرنگاران از این تصمیم «غم‌انگیز» در قبال یک ابتکار مردمی به شدت ابراز تاسف کرد.

دونتسووا با انتشار پیامی در تلگرام اعلام کرد که قصد دارد «فردا» به دادگاه عالی روسیه شکایت کند. او در این پیام تاکید کرد که «ماجرا هنوز تمام نشده است.»

وی همچنین از رهبران یک حزب کوچک لیبرال در کشورش موسوم به «یابلوکو» خواسته است که از نامزدی او حمایت کنند.

ولادیمیر پوتین که یک گام دیگر تا پنجمین دوره ریاست جمهوری خود فاصله دارد طی بیست و چهار سال قدرت، کنترل شدیدی بر نظام سیاسی کشورش ایجاد کرده است، امری که به اعتقاد تحلیلگران تضمینی بر انتخاب مجدد او در ماه مارس خواهد بود.

دومای روسیه ۱۷ مارس سال آینده میلادی را به عنوان تاریخ برپایی انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور تعیین کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی