تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

امیرعبداللهیان: شورای امنیت هیچ اقدام موثری نداشته است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که شورای امنیت متاسفانه در توقف حملات به غزه هیچ گونه اقدام موثری نداشته است.

کد خبر: ۱۶۰۱۹۴
۱۹:۰۵ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

.

دیدارنیوز: امیرعبداللهیان امروز شنبه در همایش بین المللی تهران درباره فلسطین گفت: حضور شما مقامات نشانه از دغدغه مندی نسبت به ارزش‌های انسانی و یکی از مسائل حل نشده بین المللی طی دهه‌های گذشته یعنی موضوع مهم فلسطین است.

وی افزود: مسئله فلسطین همواره مورد توجه ایران بوده و در اندیشه‌های امام خمینی و همچنین در نگاه بلند و راهبردی مقام معظم رهبری قرار دارد. امروز ما گردهم آمدیم تا در خصوص مسئله فلسطین به ویژه تحولات هفته‌های اخیر که با کشتار و نسل کشی بیش از ۲۰ هزار تن غیر نظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، تخریب گسترده زیرساخت حیاتی و آوارگی ساکنان غزه همراه شویم و گفتگو و تبادل نظر کنیم.

وزیر امور خارجه در خصوص هدف این نشست اظهار کرد: هدف ما توقف جنایات رژیم جعلی و آپارتاید علیه ملت مظلوم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بشردوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای تعیین حق سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق آنان است.

این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که شورای امنیت روز گذشته قطعنامه‌ای را در مورد ضرورت ارسال کمک‌ها به سراسر غزه به تصویب رساند، اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی متاسفانه در توقف حملات هیچ گونه اقدام موثری نداشته است.

وی افزود: اصلی‌ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی متحدین کاخ سفید بودند که عملا به حمایت بی قید و شرط از اشغالگر و نسل کشی پرداختند. دراین شرایط مسئولیت همه ما و بازیگران بین المللی ایجاب می‌کند که از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی