تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
جنگ اوکراین و تجاوز نظامی روسیه ادامه دارد

اوکراین: ۳ جنگنده «سوخو- ۳۴» را سرنگون کردیم

در شرایطی که جنگ اوکراین و کشتار وحشیانه روسیه در این کشور زیر سایه جنگ اسرائیل و حماس قرار گرفته، اوکراین اعلام کرد که ۳ جنگنده «سوخو- ۳۴» روسیه را سرنگون کرده است.

کد خبر: ۱۶۰۱۷۷
۱۲:۱۸ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

اوکراین: ۳ جنگنده «سوخو- ۳۴» را سرنگون کردیم

دیدارنیوز: نیرو‌های اوکراینی سه جنگنده بمب‌افکن چند منظوره «سوخو ۳۴» روسی را در جنوب این کشور سرنگون کردند. میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین در این باره گفت که جنگنده‌های روسی بعدازظهر جمعه یکم دی، سرنگون شدند.

به نقل از العربیه، اولشچوک در کانال تلگرامی خود با اشاره به پیامی حاوی عبارت «بمیرید، بدکاره‌ها» که در یکی از پهپاد‌های سرنگون‌شده روسی پیدا شد، افزود: «چه ایده عالی! این پاسخ ماست».

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی شامگاه جمعه خود ضمن تشکر از سربازانی که جنگنده‌های روسی را در منطقه خرسون سرنگون کردند، گفت: «این یک دستاورد برای نیروی هوایی ما و اقدام مستقیم گردان پدافند هوایی موشکی اودسا است. دوستان از شما متشکرم».

زلنسکی افزود: «امیدوارم هر خلبان روس به خوبی از پاسخ ما به هر قاتل روسی آگاه باشد... هیچ‌کس نخواهد توانست از مجازات بگریزد».

سکوت کرملین

از سوی دیگر، کاخ کرملین در خصوص این ادعای اوکراین تا کنون واکنشی نشان نداده است، اما به گفته یک وبلاگ نویس جنگی روسی به نام «فایتر بامبر»، احتمالاً خساراتی به دلیل استفاده از سامانه موشکی پدافند هوایی «پاتریوت»، به‌بار آمده است.

یکی دیگر از وبلاگ نویسان جنگ در کانال تلگرامی خود موسوم به «مخبر نظامی» همچنین از بروز زیان در بین بمب افکن‌های «سوخو-۳۴» خبر داد که گفته‌شده برای پرتاب بمب‌های هوشمند «گلاید» بر روی پل اوکراینی در ساحل شرقی رودخانه دنیپرو تحت کنترل روسیه، در پرواز بودند.

تحویل «اف- ۱۶» به اوکراین

با این حال رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنانش گفت که با مارک روته، نخست‌وزیر هلند درباره تحویل «اف-۱۶» به کی‌یف صحبت کرده و دو طرف درباره موافقت با بسته حمایتی جدید اتحادیه اروپا به ارزش ۵۰ میلیارد یورو (۵۵ میلیارد دلار) برای اوکراین نیز گفتگو کردند.

زلنسکی افزود: «هلند در حال تدارک ارسال اولین اسکادران هواپیما‌های جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین است. از تصمیم‌گیری سیاسی مربوط به تامین این هواپیماها، اکنون به سمت آموزش خلبانان و مهندسان رفته و در حال اجرای بخش فنی مربوط به تحویل عملی هواپیما‌ها هستیم».

در حالی که کی‌یف در همه جبهه‌ها تحت فشار است، هلند جمعه اعلام کرد که در حال تدارک برای تحویل ۱۸ جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا است که متعهد شده بود به اوکراین بدهد.

دانمارک و هلند در ماه اوت اعلام کردند که با موافقت ایالات متحده، پس از تکمیل آموزش خلبانان اوکراینی، حداکثر ۶۱ هواپیما را به اوکراین تحویل خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی