تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

اعتراض‌‌ها به بیانیه ضدایرانی روسیه؛ «جزایر سه‌گانه، شبه‌جزیره کریمه نیست!»

موضع‌گیری روسیه در یک بیانیه ضدایرانی و مداخله‌جویانه علیه جزایر سه‌گانه کشورمان بار دیگر خبرساز شده و با واکنش مقام‌های سیاسی ایران همراه بوده است.

کد خبر: ۱۶۰۱۵۴
۰۸:۲۶ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

جزایر سه‌گانه؛ اعتراض‌ها در ایران به موضع روسیه

دیدارنیوز: مقامات ایران در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه روسیه و کشور‌های عربی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی، ضمن محکوم کردن این بیانیه، تاکید کردند در احترام به تمامیت ارضی و مباحث حاکمیتی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.

امیرعبداللهیان: جزایر سه‌گانه ایرانی را جزء لاینفک خاک ایران می‌دانیم

امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، جزایر سه گانه ایرانی را جزء لاینفک تمامیت ارضی ایران خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران هر ادعایی از سوی هر طرفی در این خصوص را کاملا مردود می‌داند.

امیرعبداللهیان با اشاره به مناسبات مثبت و رو به رشد ایران و روسیه یادآور شد: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها از اصول بنیادین در مناسبات کشورهاست و ایران در موضوع احترام به تمامیت ارضی و مباحث حاکمیتی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این گفتگو با ارزیابی مثبت از روند مذاکرات جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای نیل به توافق صلح، با اشاره به تبعات منفی مداخلات برخی طرف‌های خارجی در منطقه، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت کشور‌های منطقه تأکید و عنوان کرد که کشور‌های منطقه می‌توانند نقش سازنده‌ای برای ایجاد و تضمین صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشته باشند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز با اشاره به نشست اخیر سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ که اول آبان در تهران برگزار شد، بر لزوم تقویت همکاری بین کشور‌های مذکور برای کمک به جمهوری آذربایجان و ارمنستان در روند نیل به توافق صلح و ایجاد سازوکاری منطقه‌ای به منظور تضمین اجرای آن تأکید کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین در این گفتگو بر نقش مهم و سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در قفقاز جنوبی تأکید کرد.

لاوروف روابط ایران و روسیه را راهبردی خواند و گفت: حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران همواره مورد احترام روسیه بوده و این سیاست رسمی هیچگاه نباید مورد تردید قرار گیرد.

وی افزود: ما در مذاکرات تنظیم بیانیه پایانی نشست مراکش به صراحت، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران را مورد توجه قرار دادیم.

ولایتی: ایران اجازه دخالت در امور داخلی خود را به هیچ طرف خارجی نمی‌دهد

علی اکبر ولایتی؛ مشاور رهبر انقلاب در واکنش به اجلاسی که در مراکش برگزار شد گفت: این اجلاس با حضور بعضی از عرب‌های بی اعتنا به سرنوشت فلسطینیان و کارشناسان روسی در مراکش برگزار شد و بیانیه‌ای را صادر کرد که دارای اشکالات متعددی است که مهمترین آن دخالت در امور ایران تلقی می‌گردد که این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: البته ما مسئول اقدامات غیرکارشناسی، غیرمنطقی و مداخله‌جویانه کشور‌های دیگر نیستیم، اما یادآوری می‌کنیم که باید کشور‌های درگیر در منازعات سیاسی، دقت بیشتری در موضع گیری‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

ولایتی افزود: روابط استراتژیک و دوستانه ایران و روسیه به آسانی به دست نیامده است و در این خصوص می‌بایست منافع دوجانبه‌ای و منطقه‌ای در نظر گرفته شود و در شرایطی که روسیه در شرایط پیچیده بین المللی قرار دارد، اتخاذ بعضی از موضع گیری‌های وزارت خارجه روسیه باعث تاسف است، هر چند که برخی فشار‌های سیاسی بر روسیه در شرایط پیچیده فعلی موجب می‌شود که برای به دست آوردن امتیازی کم ارزش و دست نایافتنی نیز به اعتبار خود لطمه وارد کند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل همچنین ضمن محکوم کردن مواضع امارات در خصوص جزایر سه گانه متعلق به ایران گفت: امارات که متاسفانه در ارتباط با فلسطینیان و حمایت از کشتار مردم مظلوم غزه و حمایت از اسرائیل مواضع تاسف باری را اتخاذ کرده، به جای اقدام عملی برای توقف این کشتار، پرونده کهنه و مختومه این مدعای بی اساس را تکرار می‌کند. باید تصریح و تاکید کنم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان صاحب اصلی جزایر سه گانه با دقت تحرکات بدخواهان منافع ملی و منطقه‌ای را رصد کرده و پاسخ لازم را خواهد داد و قطعیت این تعلق با چنین نشست‌های سست پایه خدشه دار نخواهد شد.

محسن رضایی: تداوم زیاده‌خواهی امارات تبعات خواهد داشت

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بار‌ها گفته‌ایم که ‎جزایر سه‌گانه قابل مذاکره نیست. ادامه زیاده‌خواهی امارات به نفع آن‌ها نیست و تبعات دارد. مداخلات غیردوستانه روسیه در رابطه با تمامیت ارضی ‎ایران نباید تکرار شود. جزایر سه‌گانه، شبه‌جزیره کریمه نیست!»

ششمین نشست مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه (۲۰ دسامبر) به ریاست وزیر خارجه مراکش ناصر بوریته و با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزرای خارجه کشور‌های عربی در مراکش برگزار شد و در بخشی از بیانیه ادعا‌هایی بی اساس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تکرار شد.

منبع: تابناک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی