تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
افاضات اضافه

خواص ما همگی یا شاعرند یا شعر می‌گویند

در هفته گذشته یک روز جهانی در تقویم ثبت شده بود که نظر عوام‌الملک را به خود جلب کرد و البته داستان پمپ بنزین‌ها و آلودگی هوا و کندی اینترنت که مسائل مهمی به حساب نمی آیند.

کد خبر: ۱۶۰۱۵۱
۱۹:۰۱ - ۰۱ دی ۱۴۰۲

خواص ما همگی یا شاعرند یا شعر می‌گویند

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲

امروز روز جهانی چای است چون خیلی‌ها در جهان حداقل روزی یک فنجان چای می‌نوشند. به نظرم باید علاوه بر روز جهانی چای یک روز ایرانی چای هم به افتخار همه چای‌خواران ایرانی که به جای چای خوردن دلارش را خورده‌اند انتخاب کنند. کار دبشی‌ می‌شود.

 

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲

محمد معاون دکتر ابراهیم از عوام خواست که فکر نکنند کسی ۳ میلیارد دلار را بالا کشیده و تمام شده؛ بلکه تجهیزات مصادره شده و حتی مقداری هم چای وجود دارد. باید به خاطر این اطلاع‌رسانی شفاف از محمد تشکر کنم‌. این نوع اطلاع‌رسانی‌ها از ویژگی‌های عصر ابراهیم است. البته ما عوام هم هیچ وقت فکر نکرده‌ایم کسی سه میلیارد دلار را بالا کشیده است. اصلا این رقم‌ها طوری نیست که بتوان بالا کشید. اینکه فهمیدم مقداری چای هم وجود دارد واقعا خوشحالم کرد.‌ خود همین موضوع نشان می‌دهد که کسی چیزی را بالا نکشیده وگرنه چای هم وجود نداشت. چقدر خوب است که محمد فردای روز جهانی چای این خبرهای مربوط به چای را داد.

بنا به برخی گزارش‌ها وضعیت هوای تهران امروز قرمز شد. البته بعید می‌دانم. در عصر ابراهیم و ریاست علیرضا در بلدیه وضع هوا همیشه مثل همه چیزهای دیگر خوب است. اگر هم به هر دلیلی امروز وضعیت هوا قرمز باشد قاعدتا تقصیر حسن و پیروز و بقیه اصلاحیونی‌ست که تا قبل از شروع عصر ابراهیم فکر می‌کردند ممکن است در مملکت کاره‌ای بشوند و همین فکر و خیال‌ها باعث شد هوای تهران امروز این رنگی شود.

 

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲

امروز تعطیل بود و کلا در خانه ماندم و بخش‌هایی از رمان "بر باد رفته" را خواندم. ثابت می‌کند آمریکا از همان زمان که به وجود آمده در حال فروپاشی بوده است. رده‌بندی کشورها در زمینه سرعت اینترنت را دیدم. ما را در رده ۱۵۴ نوشته بودند. می‌خواهند وانمود کنند سرعت اینترنت حتی در اوگاندا و موزامبیک و زیبمابوه از ما بالاتر است. صحت ندارد. از طرفی ممکن است سرعت اینترنت ما کمی پایین باشد اما در عوض دقتش بالا است. امروز هم وضعیت هوا خوب نبود. به نظر می‌رسد عده‌ای می‌خواهند عمدا از طریق هوا در رابطه با شرایط کشور سیاه‌نمایی کنند.‌ خوشبختانه موفق هم نیستند و نهایتا توانسته‌اند کمی خاکستری‌نمایی کنند که آن هم مهم نیست.

 

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

از قبل از ظهر خبرهایی درباره صف‌های طولانی بنزین به گوشم می‌رسید. قاعدتا نشانه رونق اقتصادی و حال خوب عوام است. چون هم پول دارند که خودرو بخرند و هم پول دارند که در آن بنزین بریزند. صف‌ها که شلوغ‌تر شد فهمیدم علاوه بر حال خوب و جیب پرپول عوام یک گروه به نام گنجشک‌های درنده اقدام به هک سامانه سوخت‌رسانی کرده‌اند و همین باعث شده صف‌های پمپ بنزین‌ها شلوغ‌تر شود. لابد فکر کرده‌اند ما با این بادهای ملایمی که از گنجشک‌ها می‌آید می‌لرزیم. باید یک گروه به اسم لاک‌پشت‌های پرنده درست کنیم و جاهای مختلفشان را هک کنیم تا حساب کار دستشان بیاید.

دکتر ابراهیم به جواد، خواص‌الدوله نفتی دستور داد اختلال پیش آمده به صورت فوری رفع  شود و جواد هم گفت چشم. قطعا اختلال با همین دستور رفع می‌شود. بهتر است همانطور که نظمیه‌ها به عوام دستور دادند کسی دور و اطراف پمپ بنزین‌ها نرود که ترافیک هم نشود. در آغاز عصر ابراهیم هم مشابه همین کار را با پمپ بنزین‌ها کردند که آن موقع هم دکتر ابراهیم خودش به یکی دو پمپ بنزین رفت و باعث شد مشکل حل شود.

محمدعلی، از خواص‌الدوله‌های امور ارشادات فرهنگی اعلام کرد که کتاب شعر شفیعی ‌کدکنی را به چند نفر از اهالی شعر داده‌اند تا بخوانند و نظرشان را بگویند و درباره آن تصمیم‌گیری شود. خیلی ناراحت شدم. این کار محمدعلی، توهین به دکتر ابراهیم و بقیه خواص مخصوصا خواص‌الدوله‌هاست. به نظرم بهتر است در جلسه خواص‌الدوله‌ها به هر کدامشان یک نسخه از کتاب بدهند و خود دکتر ابراهیم از روی کتاب بخواند و بقیه نظر مخالفشان را اعلام کنند. بالاخره خوشبختانه سال‌هاست در مملکت ما خواص یا همگی خودشان شاعرند یا شعر می‌گویند.

 

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲

صبح اول وقت، تصویر نامه مریم به مهدی، رییس بلدیه بندرعباس را دیدم. درخواست کرده بود مبلغ ۶۰ میلیون تومان به عنوان دستمزد حاج نریمان، از مداحان کشوری، به ایشان پرداخت شود. ظاهرا قرار است امروز مداحی کند ولی مریم درخواست را دیروز نوشته بود. چقدر خوب است که به فکر پرداخت به موقع و به اندازه حقوق مداحان هستند. چون خیلی برای عوام زحمت می‌کشند. از قدیم هم گفته‌اند مزد مداح را باید قبل از اینکه فریادش از گوش بیرون برود پرداخت کرد. ۶۰میلیون تومان هم که واقعا برای یک ساعت مداحی رقمی نیست.

یک نشریه غربی، ریال ایرانی را به عنوان ضعیف‌ترین واحد پول جهان معرفی کرد. غلط کرد. مهم هم نیست. بگذار غربی‌ها فکر کنند ما ضعیفیم‌. مهم این است که خودمان می‌دانیم ما قدرت اول منطقه‌ایم‌. احسان، خواص‌الدوله امور اقتصادی خبر خوبی داد و گفت قرار است حقوق عوام بازنشسته را اضافه کنند به شرط آنکه یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود. خیلی ایده خوبی‌ست. البته به نظرم خواص خیلی به زحمت می‌افتند. چون یک بار از همه عوام پول مالیات را می‌گیرند و دوباره مجبورند بخشی از آن همه پول را به عوام بازنشسته به عنوان حقوق بدهند. حساب و کتابش سخت است. چرا ما عوام اینقدر برای خواصمان زحمت درست می‌کنیم؟

 

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲

احمد، بزرگوار مشهدی اعلام کرد که خواص‌الدوله‌ها به صورت شبانه‌روزی مشغول تلاش هستند ولی عوام اطلاع کافی از فعالیت‌ها ندارند. نمی‌دانم چرا احمد فکر می‌کند عوام‌ این چیزها را نمی‌فهمند. اتفاقا عوام خیلی هم خوب اطلاع دارند و بارها گفته‌اند که ترجیح می‌دهند خواص اینقدر فعالیت نکنند و اگر می‌شود کلا یک مدت هیچ فعالیتی نکنند و استراحت کنند.

محمد، رییس نظامیه تهران اعلام کرد که قرار است به بشار، رییس خواص‌الدوله سوریه دکترای افتخاری بدهند. خیلی خوب است. چند وقت پیش هم یکی از همین‌ها به ابراهیم از نیجریه دادند. این دکتراهای افتخاری خیلی مفید و مهم‌اند. باعث می‌شود خواص خارجی وقتی با خواص ما جلسه دارند بیشتر فکر کنند که شبیه هم هستند. جواد، خواص‌الدوله نفتی اعلام کرد که این کسانی که پمپ بنزین‌ها را هک کرده‌اند اسم عملیاتشان را گذاشته‌اند گنجشک‌ اما خبر ندارند که در سال پنجاه و هفت پر عقاب هم ریخت‌ چه برسد به گنجشک. نکته مهمی بود. اینها باید بفهمند از این به بعد در عملیات‌هایشان از اسم هیچ حیوان پشم‌دار یا پرنده پرداری استفاده نکنند چون در سال ۵۷ همه پشم‌ها و پرها با هم ریخته‌اند.

 

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲

بخش‌هایی از صحبت‌های مختلف دکتر ابراهیم در استان گلستان را دیدم‌. فهمیدم که خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم نهضت حل مساله را دنبال می‌کنند و از کنار مسائل نمی‌گذرند و مسائل را می‌شناسند و می‌خواهند برای چاله‌ها چاره کنند و به کمک نخبگان مساله را بشناسند. ضمنا باید تلاش برای همه تلاشگران در همه بخش‌ها امیدآفرینی شود. خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.این حرف‌ها را باید محمدعلی بخواند تا بفهمد بهترین افراد برای بررسی کتاب شفیعی‌ کدکنی خود دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌هایش هستند.‌

شب پیام‌هایی از عده‌ای از عوام دریافت کردم که چیزی به نام شب یلدا را تبریک می‌گفتند. ناراحت شدم. عجیب است که هنوز برخی عوام این رسوم طاغوتی و پوسیده را فراموش نکرده‌اند. خوشبختانه خبر ممنوع کردن این نوع قرتی‌بازی‌ها در مشهد به دستم رسید. ای کاش زودتر این مساله به ذهن خودم می‌رسید تا به خواص پیشنهاد بدهم در کل کشور ممنوعش کنند. عجیب بود که تصاویری از تلویزیون بودجه‌بگیر هم به دستم رسید که انگار برنامه‌هایی به همین مناسبت درست کرده بودند. البته برگزاری این برنامه‌ها خیلی هم شاید بد نباشد. نشان می‌دهد بر خلاف تبلیغات غربی‌ها عوام پول دارند و می‌توانند آجیل و انار و هندوانه بخرند. زمستان دارد می‌آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی