تیتر امروز

خروج از NPT به نفع کیست؛ ایران یا اسرائیل؟/ مذاکره مستقیم با آمریکا تنها راه‌حل رفع تحریم؟/ دست ایران پر است، وضع بدتر نمی‌شود
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خروج از NPT به نفع کیست؛ ایران یا اسرائیل؟/ مذاکره مستقیم با آمریکا تنها راه‌حل رفع تحریم؟/ دست ایران پر است، وضع بدتر نمی‌شود

این صد و سیزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جواد امام: تندروها فکر می‌کنند با انداختن یک چفیه بر دوش خود، انقلابی می‌شوند/ نیروهای بازداشت شده به خاطر جاسوسی، اعضای جبهه اصلاحات بودند؟/ جواد لاریجانی به خاطر عدم صلاحیت امنیتی از دستگاه دیپلماسی اخراج شد/ برای صدا و سیما با تئوری آغل‌سازی و فحاشی به یک جریان سیاسی، هیچ شأنی باقی نمانده
بررسی بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان، سرمایه‌های اجتماعی نادیده گرفته شده و جایگاه تندروها در گفت و گو با سخنگوی جبهه اصلاحات

جواد امام: تندروها فکر می‌کنند با انداختن یک چفیه بر دوش خود، انقلابی می‌شوند/ نیروهای بازداشت شده به خاطر جاسوسی، اعضای جبهه اصلاحات بودند؟/ جواد لاریجانی به خاطر عدم صلاحیت امنیتی از دستگاه دیپلماسی اخراج شد/ برای صدا و سیما با تئوری آغل‌سازی و فحاشی به یک جریان سیاسی، هیچ شأنی باقی نمانده

در یکی دیگر از سلسله برنامه‌های «میدان پاستور» میزبان جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران و دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب بودیم. او معتقد است که نیروهای امنیتی باید به خاطر غافلگیری در تجاوز...

بازار خودرو؛ آخرین تصمیم دولت در این بازار

معاون وزیر صمت: شورای رقابت نقش تنظیم‌گری و نظارت داشته باشد، قیمت توسط خودروساز‌ها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار باشد.

کد خبر: ۱۶۰۱۳۰
۱۰:۴۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲

بازار خودرو؛ آخرین تصمیم دولت در این بازار

 

دیدارنیوز: معاون وزیر صمت ضمن تاکید بر تمایز قانون ساماندهی صنعت خودرو از سند راهبردی گفت: بهتر است تغییرات در سند جدید راهبردی خودرو با این مضمون که شورای رقابت نقش تنظیم‌گری و نظارت داشته باشد، قیمت توسط خودروساز‌ها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار باشد.

منوچهر منطقی با حضور در نشست تخصصی صنعت خودرو در یک برنامه رادیویی ضمن اشاره به تدوین قانون ساماندهی خودرو با تکالیف و راهکار‌ها در هشت بخش و تهیه آیین‌نامه‌ای مجزا برای هر بخش، سند خودرو را سندی راهبردی دانسته و اظهار کرد: ۷۰ درصد این سند راهبردی در همه دولت‌ها مشترک بوده و الباقی حاصل نگرش وزرای صمت هر دوره بوده است.
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت قانون ساماندهی صنعت خودرو را به دلیل الزام به اجرا، از سند راهبردی متمایز خوانده و تاکید کرد: با تهیه قانون صنعت خودرو، از عدم تطابق‌ها جلوگیری و شفاف‌سازی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه خوبی به خصوصی‌سازی داشته، خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسات متعددی نیز میان وزارت اقتصاد و صمت برگزار شده تا چشم انداز نوآورانه‌ای تنظیم و از مونتاژکاری به سمت طراحی محصولات دست حرکت کنیم.

این مقام مسئول در وزارت صمت، ضمن تاکید بر نظارت ۳۲ نهاد بر واردات و خصوصی‌سازی، تصریح کرد: وزارت صمت، اقتصاد، استاندارد، گمرک، پلیس و.. از جمله نهاد‌هایی هستند که در حوزه واردات تصمیم‌گیری می‌کنند و طی جلسات مختلف مشورتی، به سند جامع و تبدیل آن به قانون همکاری دارند.

وزارت صمت: در سند جدید، نقش تنظیم‌گری و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا پایان امسال نیز ابلاغ می‌شود، قیمت بایستی توسط خودروساز‌ها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاست‌گذار خواهد بود.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت پیرامون موضوع قیمت‌گذاری‌ها توسط شورای رقابت نیز گفت: در سند جدید، نقش تنظیم‌گری و نظارت را برای شورای رقابت در نظر گرفتیم که تا پایان امسال نیز ابلاغ می‌شود، قیمت بایستی توسط خودروساز‌ها تعیین شود و وزارت صمت نیز سیاستگذار خواهد بود.

منطقی ضمن اشاره به اهمیت مدیریت خودروسازی و عدم دخالت در تصمیمات خودروسازها، گفت: شفافیت در مقطعی از زمان رخ می‌دهد که محیط آرام بر اقتصادی حاکم باشد، نه در دوره متلاطم که برای ساماندهی وضعیت مجبور به ارائه راه‌حل‌های آنی هستیم؛ بنابراین با عدم دخالت دولت، بایستی مدیران خوب و کاربلد را برای تصمیماتِ بزرگِ خودروسازی‌ها تعیین کرد تا از مونتاژ به تولید قطعه با کیفیت و ورود به بازار جهانی برسیم.

به گزارش خبرآنلاین، وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوان با مشارکت راهبردی طرف‌های خارجی، فعالیت‌های تولید در حوزه برقی‌سازی خودرو را در فاز‌های مختلف گسترش دهیم.

منبع: صدای بورس

برچسب ها: خودرو خودروسازان
ارسال نظرات
امروز جمعه ۱۴ شهريور
امروز جمعه ۱۴ شهريور
امروز جمعه ۱۴ شهريور
امروز جمعه ۱۴ شهريور