تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آمار گردشگری در هشت ماه اول سال جاری ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است

ضرغامی: سواد میراث فرهنگی در مسئولان خیلی پایین است

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از رشد ۴۸.۵ درصدی آمار گردشگری در هشت ماه اول سال جاری خبر داده و گفته سواد میراث فرهنگی در مسئولان خیلی پایین است.

کد خبر: ۱۶۰۰۹۱
۱۱:۰۸ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

ضرغامی: سواد میراث فرهنگی در مسئولان خیلی پایین است

دیدارنیوز: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: یکی از اهداف ما در حوزه میراث فرهنگی، معرفی میراث فرهنگی در سطح جهانی است. هر چند در داخل، سواد میراث فرهنگی به خصوص در مسئولان کلا خیلی پایین است.

عزت‌الله ضرغامی، در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آمار گردشگری در ۸ ماهه اول ۱۴۰۲، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هست که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است این در حالی است که بعد از حوادث ناآرامی‌های ۱۴۰۱ خیلی‌ها پیش‌بینی کردند با توجه به تبلیغات ایران هراسی، از آمار گردشگران کاسته شود، اما این رشد نشان می‌دهد که این روند معکوس است. هر چند رقم درشت گردشگر ما که یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است مربوط به کشور آذربایجان بوده که متاسفانه هنوز مرز‌های زمینی باز نشده است که البته اقدامات لازم در این مورد انجام می‌گیرد. پیش بینی می‌شود با مصوبه ما برای لغو یک طرفه روادید با برخی کشور‌ها ورود گردشگران خارجی به کشور سرعت بگیرد همزمان با آن در مورد برخی مشکلات اولیه‌ای که گردشگران دارند فرصتی فراهم شده است که دستگاه‌های مختلف را توجیه کنیم تا همکاری کنند و بتوانیم آنطور که شایسته کشور است آمار گردشگری را افزایش دهیم.

وی افزود: مصوبه دیگر دولت این بود که اجازه خروج ۲۱۱ شی تاریخی که مربوط به دوره قبل از دوره اسلام و پس از اسلام بود، صادر شد که اشیا بسیار ارزشمندی است. پیرو تفاهم نامه‌ای که با چینی‌ها داشتیم در نمایشگاهی که در دی ماه برگزار می‌شود، نمایشگاه شکوه پارس در پکن را داریم، با توضیحاتی که کارشناسان ما درباره اشیا تاریخی می‌دهند، می‌تواند نقش مهمی در اشاعه فرهنگ ایران و نشان دادن تمدن و میراث فرهنگی کشورمان باشد. متقابلا در نمایشگاهی که در ایران خواهیم داشت، آثار تاریخی چینی‌ها نمایش داده می‌شود. یکی از اهداف ما در حوزه میراث فرهنگی، معرفی میراث فرهنگی در سطح جهانی است. هر چند در داخل، سواد میراث فرهنگی به خصوص در مسئولان کلا خیلی پایین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی