تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

کشتار اسرائیل در غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

در هفتاد و پنجمین روز از جنگ خونین و ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل، ماشین جنگی نتانیاهو همچنان در حال کشتار و بمباران غزه و شهر‌های دیگر است و جلسه شورای امنیت برای رای‌گیری در مورد جنگ غزه به تعویق افتاد.

کد خبر: ۱۶۰۰۶۹
۰۸:۱۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۱۰۰ کشته، جنایت اسرائیل در یک روز

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد هفتاد و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۴۴/ تعداد قربانیان غزه به ۲۰ هزار نفر رسید

حماس می‌گوید از زمان آغاز جنگ با اسرائیل تاکنون ۲۰ هزار نفر در غزه کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمار‌های حماس نشان می‌دهد که تعداد کشته شدگان غزه از زمان آغاز جنگ به ۲۰۰۰۰ نفر رسیده است.

به گفته وزارت بهداشت غزه به رهبری حماس، دیروز تعداد قربانیان به ۱۹۶۶۷ نفر رسید. این سازمان همچنین اعلام کرد که از ۷ اکتبر تاکنون ۵۲۵۸۶ نفر در حملات اسرائیل به غزه زخمی شده‌اند.

اسرائیل طی ۱۰ هفته گذشته هزاران تن مهمات را رها کرده و نوار غزه را ویران کرده است.

تلفات جانی در منطقه تحت محاصره فلسطین، حمایت جهانی را پس از ۱۰ هفته خونریزی از بین برده و اسرائیل با فشار فزاینده‌ای برای کاهش تهاجم مواجه است.

ساعت: ۲۰:۱۹/ بمباران اسرائیل در اطراف بیمارستان کویتی

بمباران پی در پی و شدید اسرائیل در روز چهارشنبه ۲۹ آذر در اطراف بیمارستان کویتی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه، به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی منجر شد.

ساعت: ۱۷:۵۵/ حمله هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه

به نقل از یورونیوز، حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در جنوب غزه در رفح چندین خانه مسکونی را ویران کرده است. همچنین الجزیره گزارش داده که مردم هراسان در حال فرار هستند و گروهی هم افراد زخمی را به روی دوش گرفته و سعی می‌کنند آن‌ها را به بیمارستان برسانند.

تعداد تلفات احتمالی و زخمی‌ها مشخص نیست، اما آمبولانس‌ها برای یاری به مجروحان خود را به محل این حمله هوایی رسانده‌اند.

این انفجار در نزدیکی بیمارستان کویت در رفح انجام شده و گزارش‌ها حاکی از آن است این مرکز درمانی به اندازه کافی برای رسیدگی به مجروحان فضا و امکانات ندارد.

ساعت: ۱۲:۴۴/ بمباران سنگین جبالیا

به نقل از العربیه، در جدیدترین تحولات میدانی جنگ غزه، نبرد‌های شدیدی در روز چهارشنبه ۲۹ آذر، میان نیرو‌های اسرائیلی و گروه مسلح حماس در خیابان‌های خان‌یونس، دومین کلان‌شهر غزه شعله‌ور شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، مناطقی در جبالیا و خان‌یونس در شمال و مرکز نوار غزه، هدف بمباران سنگین و مداوم اسرائیل قرار دارند که به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها غیرنظامی اکثرا زنان و کودکان، انجامیده است.

رسانه‌های فلسطینی پیشتر از حملات اسرائیل در شکل کمربند آتش و حملات توپخانه‌ای به جبالیا در شمال نوار غزه و همچنین درگیری‌های شدید میان گردان‌های القسام و ارتش اسرائیل در المغراقه در شمال نصیرات، واقع در مرکز نوار غزه و مرکز خان‌یونس خبر دادند.

ساعت: ۱۱:۳۵/ اسرائیل حدود ۱۰۰ فلسطینی را در یک روز کشت

به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت غزه می‌گوید حملات اسرائیل به غزه تنها در یک روز منجر به کشته شدن "حدود ۱۰۰" فلسطینی و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۱۰۰ کشته، جنایت اسرائیل در یک روز

ساعت: ۰۹:۰۲/ یونیسف: «بدون آب سالم» کودکان بیشتری خواهند مرد

کاترین راسل، مدیر اجرایی آژانس کودکان سازمان ملل گفت: کودکان آواره در جنوب غزه آب کمتری نسبت به نیاز‌های اولیه زندگی خود دارند.

راسل گفت: بدون آب سالم، تعداد بیشتری از کودکان در روز‌های آینده به دلیل محرومیت و بیماری خواهند مرد.

راسل افزود: در رفح، جایی که صد‌ها هزار نفر - که نیمی از آن‌ها تخمین زده می‌شود کودک باشند - از ابتدای دسامبر فرار کرده‌اند، سیستم‌های وضعیت آب و فاضلاب در "وضعیت بسیار بحرانی" هستند.

ساعت: ۰۸:۰۵/ رای‌گیری در مورد پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی امارات در شورای امنیت بار دیگر به تعویق افتاد

رای‌گیری در مورد قطعنامه پیشنهادی امارات عربی متحده در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای چندمین بار به تعویق افتاد.

به گفته منابع دیپلماتیک رای‌گیری به روز چهارشنبه موکول شد تا زمینه ادامه مذاکره بر سر پیش‌نویس قطعنامه فراهم شود.

در قطعنامه پیشنهادی امارات «تعلیق» خصومت‌ها در راستای فراهم شدن زمینه امکان امدادرسانی به ساکنان نوار غزه پیش‌بینی شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ رای‌گیری در شورای امنیت دوباره به تعویق افتاد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی