تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنش و درگیری در خاورمیانه

اسرائیل در آستانه جنگ با حزب‌الله

جاناتان کنریکوس، سخنگوی انگلیسی زبان ارتش اسرائیل مدعی شد که تل‌آویو در حال نزدیک‌ترشدن به جنگی همه‌جانبه با حزب‌الله در پس‌زمینه جنگ در غزه است.

کد خبر: ۱۶۰۰۵۹
۱۸:۱۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

اسرائیل

دیدارنیوز: جاناتان کنریکوس، سخنگوی انگلیسی زبان ارتش اسرائیل با هشدار نسبت به تشدید روزافزون امنیتی در مرز‌های شمالی اسرائیل، اعلام کرد که تل‌آویو در حال نزدیک‌ترشدن به جنگی همه‌جانبه با حزب‌الله در پس‌زمینه جنگ در غزه است.

وب‌سایت «نیوزویک»، به نقل از کنریکوس نوشت که حزب‌الله، از ۸ اکتبر گذشته تاکنون «بیش از ۱۰۰۰ نوع مختلف مهمات، موشک، گلوله توپ، پهپاد و دیگر تسلیحات را به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.»

او همچنین مدعی شد: «حزب‌الله که همه می‌دانند گروه نیابتی ایران است، لبنان را به‌شکلی خطرناک به جنگی غیرضروری می‌کشاند که می‌تواند عواقب ویرانگری برای دولت و مردم لبنان داشته باشد».

به نقل از العربیه، کنریکوس ضمن ابراز تمایل اسرائیل برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک به منظور پایان‌دادن به تهدیدات ناشی از حزب‌الله علیه سربازان و غیرنظامیان اسرائیلی در امتداد مرز شمالی، تاکید کرد: «ارتش به تامین تدارکات لازم برای رفع تهدید از مرزهایمان با ابزار در دسترس خود به عنوان یک ارتش، ادامه خواهد داد».

این سخنگو در پاسخ به «نیوزویک» در این مورد که اسرائیل تا چه حد به یک جنگ همه‌جانبه در لبنان نزدیک است، گفت که با توجه به گستردگی حملات در حال انجام و «نقض حاکمیت اسرائیل و زیان‌هایی که به اسرائیل زدند، ممکن است در یک جنگ همه‌جانبه با حزب‌الله قرار بگیریم».

کنریکوس افزود: «روز به روز به جنگ در لبنان نزدیک‌تر می‌شویم و دستورات داده‌شده به ارتش، طبیعتا برافزایش آمادگی تجهیزاتی و توان حفاظت از غیرنظامیان اسرائیلی تاکید دارد».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی