تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
وزیر دفاع آمریکا خبر داد

تشکیل نیروی دریایی چندملیتی علیه حوثی‌ها

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از تشکیل یک نیروی دریایی چندملیتی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ در برابر حملات موشکی و پهپادی حوثی‌های یمن خبر داد.

کد خبر: ۱۶۰۰۲۴
۰۹:۲۷ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

حوثی

دیدارنیوز: حوثی‌ها تهدید کرده‌اند تمام کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند را بدون توجه به ملیت‌شان هدف قرار خواهند داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از تشکیل یک نیروی دریایی چندملیتی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ در برابر حملات موشکی و پهپادی حوثی‌های یمن خبر داد.

به گزارش «رویترز»، آستین که به بحرین، مقر فرماندهی نیروی دریایی ایالات متحده در خاورمیانه سفر کرده است، در بیانیه‌ای گفت: «این یک چالش بین‌المللی است که نیازمند اقدام جمعی است؛ بنابراین امروز من ایجاد عملیات حفاظت از تجارت را اعلام می‌کنم. این یک ابتکار مهم امنیتی چندملیتی است.»

به نقل از العربیه، به گفته وزیر دفاع آمریکا، اعضای این نیروی دریایی چندملیتی بریتانیا، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا هستند، و قصد دارند در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن عملیات‌های گشت‌زنی مشترک انجام دهند.

به گفته رویترز، حوثی‌ها با حمله به کشتی‌ها در خطوط حیاتی کشتیرانی و شلیک پهپاد و موشک به سمت اسرائیل در فاصله نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتری از یمن، خود را وارد درگیری میان اسرائیل و حماس کرده‌اند.

حوثی‌ها تهدید کرده‌اند تمام کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند را بدون توجه به ملیت‌شان هدف قرار خواهند داد و به شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی نسبت به معامله با بنادر اسرائیل هشدار داده‌اند.

حدود ۱۵ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان به طور معمول از کانال سوئز، کوتاه‌ترین مسیر کشتیرانی میان اروپا و آسیا می‌گذرد، و از آنجا به آب‌های دریای سرخ در نزدیکی یمن می‌رود.

پس از حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، عموم شرکت‌های حمل و نقل مجبور شده‌اند مسیر کشتی‌های خود را تغییر داده و قاره آفریقا را دور بزنند، که منجر به افزایش چشمگیر هزینه‌ها و ایجاد تاخیر در تجارت شده است.

به گفته رویترز، آستین روز دوشنبه در جریان سفر به اسرائیل، ادعا کرده بود: «حمایت ایران از حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری باید متوقف شود».

آستین در جریان یک کنفرانس خبری در تل‌آویو مدعی شد: «در شرایطی که ما به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستیم، ایران با ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی تنش‌ها را افزایش می‌دهد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی