تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

سفر ایرانی‌ها به مصر، در گروی پایان جنگ!

حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: هرچند طرف مصری بر سفر گروهی ایرانی‌ها به این کشور تاکید دارد، اما شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که بتوان این کار را انجام داد. تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد، نمی‌توان به مصر سفر کرد و برقراری سفر به مصر در گروی اتمام جنگ غزه است.

کد خبر: ۱۶۰۰۲۲
۰۹:۱۴ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

سفر ایرانی‌ها به مصر، در گروی پایان جنگ!

دیدارنیوز: رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد: هرچند مناسبات سفر ایرانی‌ها به مصر درست شده است، اما درحال حاضر انجام این سفر در گرو پایان جنگ غزه است.

اوایل ماه مارس ۲۰۲۳ بود که ائتلاف مصر، عربستان سعودی و ایران اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را از سر می‌گیرند. همین چراغ سبز از سوی مصر کافی بود تا امید‌ها برای از سر گیری سفر ایرانی‌ها به مصر آن هم بعد از ۴۰ سال بیشتر شود.

در همان زمان بود که حرمت‌الله رفیعی (رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران) از برقراری سفر‌های ایران به مصر و انجام پرواز نمادین به قاهره خبر داد. هرچند در ابتدای امر تنها امکان سفر به یکی از مقاصد گردشگری مصر یعنی شرم‌الشیخ فراهم شده بود که بیشتر در حوزه گردشگری سواحل می‌گنجد، اما قطعا جذابترین مقصد در مصر برای ایرانی‌ها، قاهره و دیدن اهرام ثلاثه است. در این میان رفیعی از انجام رایزنی‌های بیشتر با بخش گردشگری مصر خبر داد و گفت: به مصر و قاهره سفر کردیم و قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای با بخش گردشگری مصر امضا کردیم. بر این اساس امکان بازدید از اهرام ثلاثه، زینبیه، قاهره، اسکندریه و… فراهم خواهد شد و از این پس فقط شرم‌الشیخ در میان گزینه‌های سفر به مصر نخواهد بود بلکه سایر مقاصد نیز قابل بازدید برای ایرانی‌ها خواهد بود.

با وجود آنکه گفته می‌شد که سفر ایرانی‌ها به مصر از مهرماه آغاز خواهد شد، اما طراحی عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم ۷ اکتبر و به دنبال آن حملات اسرائیل به غزه، بازهم سفر ایرانی‌ها به مصر را به تعویق انداخت.

جنگ در نوار غزه و حملات بی‌امان رژیم اسرائیل به ساکنان این سرزمین، باعث لغو بسیاری از سفر‌های گردشگری به سه کشور مصر، اردن و لبنان شده است. بر این اساس آمار لغو تور‌های گردشگری در این سه کشور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اعلام شده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درخصوص آخرین وضعیت سفر به مصر گفت: با وجود آنکه کار‌ها برای انجام سفر گروهی از ایرانی‌ها به مصر انجام شده بود، اما جنگ غزه سبب شد تا این سفر لغو شود. مصر تحت تاثیر جنگ غزه است و نه تنها سفر ایرانی‌ها به این کشور بلکه سفر بسیاری از گردشگران به مصر لغو شده.

او ادامه داد: هرچند طرف مصری بر سفر گروهی ایرانی‌ها به این کشور تاکید دارد، اما شرایط فعلی به گونه‌ای نیست که بتوان این کار را انجام داد. تا زمانی که جنگ غزه ادامه دارد، نمی‌توان به مصر سفر کرد و برقراری سفر به مصر در گروی اتمام جنگ غزه است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی