تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود

هواشناسی؛ تداوم آلودگی‌ها تا ۴ روز آینده

سازمان هواشناسی ضمن هشدار تداوم و افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها طی ۴ روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور طی جمعه و آغاز بارش باران و برف خبر داد.

کد خبر: ۱۶۰۰۲۰
۰۸:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲

هواشناسی؛ تداوم آلودگی‌ها تا ۴ روز آینده

دیدارنیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد از امروز (سه‌شنبه) تا روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است که در کلان‌شهر‌ها باعث تداوم و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

فردا و روز پنجشنبه در برخی مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر انتظار می‌رود. روز جمعه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس و برخی مناطق بوشهر و فارس باران باران، وزش با شدید و در مناطق جنوبی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف روی می‌دهد.

توصیف سامانه: پایداری جو و سکون هوا

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۱

نوع مخاطره: تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا
منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۸: تهران، اراک، اصفهان، اهواز و یزد.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۹: تهران، کرج، اصفهان، اهواز، سمنان، مشهد، یزد و اراک.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۳۰: تهران، کرج، سمنان، اصفهان، اهواز، یزد، مشهد، اراک و تبریز.

جمعه ۱۴۰۲/۱۰/۰۱: تهران، کرج، قزوین، سمنان، اصفهان، اهواز، مشهد و یزد.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذی‌صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی