تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
شبکه سی ان ان ادعا کرد

تل‌آویو زیر فشار آمریکا برای توقف بمباران غزه

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا ادعا کرد که ایالات متحده، تل‌آویو را برای توقف بمباران سنگین شهر غزه -که پس از بمباران‌های ارتش اسرائیل به یک ویرانه تبدیل شده- زیر فشار می‌گذارد.

کد خبر: ۱۵۹۹۹۱
۱۳:۳۹ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲

تل‌آویو زیر فشار آمریکا برای توقف بمباران غزه

دیدارنیوز: در حالی که اسرائیل، یکشنبه ۲۶ آذر، از زبان هیلی تروپر، وزیر فرهنگ خود تأکید کرد که جنگ در نوار غزه ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها ادامه یابد، به نظر می‌رسد واشینگتن بر موضعش مبنی بر تعیین یک برنامه زمانی مشخص برای عملیات نظامی اسرائیل، پافشاری می‌کند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، دوشنبه ۲۷ آذر طی سفرش به اسرائیل، قرار است مسئولان این کشور را برای تعیین حد و مرز جنگ جاری، زیر فشار بگذارد.

به نقل از العربیه، به گفته یک مقام بلندپایه، آستین در جریان به‌روزرسانی‌های مشخص مرتبط با نحوه ارزیابی یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل و ارتش اسرائیل از پیشروی‌های به‌دست‌آمده در مرحله کنونی حمله به غزه، در راستای نابودسازی زیرساخت‌های حماس، قرار خواهد گرفت.

این مقام با این بیان که وزیر دفاع آمریکا، مقامات اسرائیلی را در مورد معیار‌های مورد نظرشان برای انتقال به فاز بعدی جنگ، تحت فشار قرار خواهد داد، افزود که آستین در راستای «بررسی دقیق» اقدامات انجام‌شده برای افزایش کمک‌های بشردوستانه در غزه و کاهش آسیب به غیرنظامیان، تلاش خواهد کرد.

به نظر این مقام، نهاد امنیتی اسرائیل در حال ارزیابی لحظه به‌لحظه شرایط و پیشروی عملیات است و آستین مایل به دریافت ارزیابی داخلی آن‌ها از عملکرد خود خواهد بود و تاکید خواهد کرد که واشینگتن از آمادگی لازم برای مشورت‌دهی و اطمینان از وجود یک برنامه‌ریزی مشخص برای گذار به مرحله توقف عملیات بزرگ زمینی، برخوردار است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل چند روز پس از گفته‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران در تل آویو در این مورد است که اسرائیل در صدد گذار به مرحله جدیدی از جنگ است که طی آن بر شیوه‌های دقیق‌تر برای هدف قرار دادن رهبری حماس، تمرکز خواهد کرد.

بازدید امروز آستین از اسرائیل، دومین سفر وزیر دفاع آمریکا به تل‌آویو از ۷ اکتبر است و از آن تاریخ تاکنون آستین ۲۷ بار با گالانت، همتای اسرائیلی خود صحبت کرده است.

به‌رغم فشار آمریکا برای تسریع پایان بمباران سنگین غزه و انتقال به «فاز دیگری» از جنگ با حماس، به نظر می‌رسد که اسرائیل مصمم است، تهاجم نظامی خود در غزه را بدون تعیین جدول زمانی برای پایان آن، ادامه دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی